طرز تهیه روکر موزروکر

آشپزی
بدون دیدگاه

روکر موز یکی از دسرهای ایتالیایی خوش مزه و زیبا است که می توان برای مهمانی ها یا جشن ها به عنوان دسر تهیه نمود. این دسر از بیسکوییت و تکه های موز و ژله تهیه می شود. کرم آن از خامه و پنیر خامه ای و زرده تخم مرغ بدست می آید که بسیار مقوی و سنگین است.

بنابراین وقتی این دسر را می خواهیم انتخاب کنیم باید دقت داشته باشیم که غذای اصلی بیش از اندازه سنگین و چرب نباشد. این دسر از خانواده پودینگ و چیز کیک است و طعم مشابهی دارد. این دسر را می توان به صورت تک نفره در قالب های کوچک تهیه و برای جشن های تولد سرو نمود.

مواد لازم روکر موز

پودر ژله موزی ۱ بسته
آب سرد نصف پیمانه
پنیر ماسکارپونه (یا خامه ای) ۱۵۰ گرم
بیسکوییت پتی بور ۱ بسته
شکر دو سوم پیمانه
وانیل یک هشتم قاشق چای خوری
زرده تخم مرغ ۲ عدد
شیر ۲ پیمانه
آب جوش یک و نیم پیمانه
پودر ژلاتین ۳ قاشق غذا خوری
خامه فرم گرفته ۲۵۰ گرم یا ۲۰۰ گرم خامه صبحانه
نشاسته ذرت ۳ قاشق غذا خوری
موز ۲ عدد

دستور تهیه روکر موز

مرحله اول
برای تهیه روکر موز مجلسی در ابتدای کار، پودر ژله را درون یک کاسه می ریزیم. سپس آب جوش (یک و نیم لیوان) به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا حل شود. سپس روی بخار کتری به روش بن ماری قرار می دهیم تا کامل پودر ژله حل شود و شفاف شود.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه توفوی انگشتی

مرحله دوم
سپس از روی حرارت بر داشته و کنار می گذاریم تا خنک شود. پودر ژلاتین را درون یک کاسه می ریزیم و روی آن را آب سرد می ریزیم و هم می زنیم تا ژلاتین ها مخلوط شود و حالت ابری پیدا کند. سپس روی بخار کتری قرار می دهیم تا حل شود و شفاف شود.

مرحله سوم
قالب مناسب را بر می داریم. کمی کف آن و دیواره ها را با کمی روغن چرب می کنیم. سپس کمی از ژله را می ریزیم و می گذاریم درون یخچال تا نیم بند شود. بعد از این که ژله نیم بند شد، موز را پوست کنده و به صورت حلقه ای خرد می کنیم.

مرحله چهارم
سپس روی ژله می ریزیم و باقی مانده ژله را روی موز ها ریخته و درون یخچال می گذاریم تا ببندد. یک کاسه بر می داریم و زرده های تخم مرغ را همراه با شکرو وانیل به آن اضافه می کنیم و با همزن آن قدر می زنیم تا کشدار شود.

مرحله پنجم
سپس در انتهای کار آرد و نشاسته ذرت را به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. در ادامه شیر را درون یک قابلمه کوچک ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش آید. مایه تخم مرغی را هم درون یک قابلمه دیگر می ریزیم.

مرحله ششم
در این مرحله شیر را به آرامی به آن اضافه کرده و مرتب هم می زنیم. سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و مجددا به خوبی هم می زنیم تا مواد غلیظ شود. سپس از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا خنک شود.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه دسر زبرا

مرحله هفتم
در یک کاسه، خامه فرم گرفته یا خامه صبحانه را با پنیر مخلوط می کنیم تا با هم کاملا یکدست شوند. مخلوط کردن را با دور کند همزن انجام می دهیم. کرم که سرد شده است را به مواد پنیری اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله هشتم
سپس ژلاتین که شفاف شده است را به مواد اضافه کرده و مخلوط می کنیم. بیسکوییت خرد شده و باقی مانده موز خرد شده را به کرم اضافه می کنیم. بیسکوییت نباید زیاد خرد شود و فقط کافی است هر بیسکوییت به ۴ قسمت تکه شود.

مرحله نهم
سپس کرم را روی ژله بسته شده می ریزیم و به مدت ۴ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا ببندد. سپس از قالب خارج کرده و در ظرف مناسب سرو، قرار می دهیم. می توان به سلیقه خود دسر را با تکه های موز یا خامه فرم گرفته تزیین نمود.

مقالات مشابه

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
خواص قهوه؛ ۱۳ خاصیت اثبات‌شده‌ قهوه برای سلامتی
نوشتهٔ بعدی
روش خشک کردن باقلا سبز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست