طرز تهیه شیرینی رویال شکلاتی

آشپزی

مواد لازم شیرینی رویال شکلاتی

کره نرم ۱۳۰ گرم
روغن جامد ۷۰ گرم
پودر قند ۱۰۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
آرد سفید ۳۵۰ گرم
پودر کاکائو ۳۰ گرم
بکینگ پودر یک چهارم قاشق چای خوری
وانیل یک چهارم قاشق چای خوری
کرمفیل شیری و شکلاتی در صورت دلخواه
شکلات و پرک بادام و پودر پسته جهت تزیین به مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی رویال شکلاتی

مرحله اول
برای تهیه شیرینی خوشمزه و مخصوص رویال با طعم شکلاتی در ابتدای کار، یک کاسه مناسب برداشته، سپس کره را که نیم ساعت زودتر از یخچال در آورده ایم و نرم شده است با پودر قند درون کاسه می ریزیم.

مرحله دوم
سپس با همزن برقی حدود ۱۰ دقیقه می زنیم تا کاملا حجم بگیرد و کرمی رنگ شود. سپس تخم مرغ ها و وانیل را به آن اضافه کرده و مجدد ۳ دقیقه دیگر با همزن می زنیم. آرد و پودر کاکائو بکینگ پودر را با هم در یک کاسه دیگر مخلوط می کنیم.پ

مرحله سوم
و سه مرتبه الک می کنیم. سپس در چند مرحله به مواد اضافه کرده و با همزن می زنیم. در مرحله آخر، همزن را خاموش کرده و خمیر را با دست مخلوط می کنیم. خمیر نیاز به ورز ندارد. خمیر را داخل نایلون می گذاریم.

مرحله چهارم
سپس دو ساعت درون یخچال استراحت می دهیم. بعد از این که خمیر در یخچال استراحت کرد، خمیر را مابین دو پلاستیک قرار داده و با وردنه خمیر را به صورت کاملا یکدست به ضخامت ۳ میلی متر باز می کنیم و کاتر می زنیم.

بیشتر بخوانید:  سالاد هویج و کشمش

مرحله پنجم
اگر بدون کرمفیل بخواهیم استفاده کنیم بهتر است با ضخامت بیشتری کاتر بزنیم. در ادامه سینی فر را برداشته و کف آن را به طور کامل کاغذ روغنی پهن می کنیم. سپس شیرینی ها را با فاصله درون سینی فر می چینیم.

مرحله ششم
شیرینی ها را داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۵ دقیقه قرار می دهیم تا شیرینی ها پخته شود. روی شیرینی ها نرم می ماند. زمان پخت کمی سینی فر را تکان می دهیم اگر از سینی جدا شد، شیرینی آماده است.

مرحله هفتم
نکته ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که زیاد ماندن شیرینی در فر باعث خشک شدن شیرینی می شود. بعد از کامل شدن پخت، سینی را از فر خارج کرده و می گذاریم تا کمی از دما بیفتد و خنک شود.

مرحله هشتم
در مرحله پایانی سس مابین شیرینی ها را کرمفیل می ریزیم و به صورت دلخواه تزیین می کنیم. می توان به جای کرمفیل از مارمالاد آلبالو نیز استفاده کرد. سپس شیرینی ها را در ظرف مناسب می چینیم و سرو می کنیم.

مقالات مشابه

, , ,
نوشتهٔ پیشین
چگونه پنیر را نگه داریم که سالم بماند
نوشتهٔ بعدی
ضرر نوشیدن چای مانده برای ما

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست