طرز تهیه مافین کدو حلوایی

آشپزی

طرز تهیه مافین کدو حلوایی

مواد لازم برای ۴ نفر

آرد قنادی ۲۱۲ گرم
شکر ۲۵۰ گرم
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
پودر دارچین ۱٫۵ قاشق چایخوری
نمک ½ قاشق چایخوری
جوش شیرین ½ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل ¼ قاشق چایخوری
تخم مرغ ۲ عدد
روغن مایع ۱۲۰ گرم
شیر یا آب ۶۰ گرم
پوره کدو حلوایی ۲۴۴ گرم
تخم کدو حلوایی برای تزیین

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

طرز تهیه مافین کدو حلوایی

مرحله اول
برای تهیه مافین کدو حلوایی ابتدا آرد را به همراه بکینگ پودر، پودر دارچین، پودر زنجبیل، جوش شیرین و نمک با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس درون یک کاسه بزرگ و جادار الک کرده و وسط مواد را گود می کنیم.

مرحله دوم
در این مرحله فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به طور کامل گرم شود تا زمان آماده شدن مایه مافین معطل نشویم. در ادامه پوره کدو حلوایی را به همراه شیر، تخم مرغ، روغن، شکر و شیر یا آب داخل یک کاسه دیگر می ریزیم.

مرحله سوم
حالا مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، سپس درون گودالی که در ترکیب آرد ایجاد کرده بودیم می ریزیم. توجه داشته برای تهیه پوره کدو حلوایی ، بهتر است کدو را بخارپز کنید یا اینکه با آب خیلی کم بپزید سپس با بلندر پوره کنید.

مرحله چهارم
حالا مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا مایه مافین کاملا یکدست شود. در ادامه قالب های مافین را با کپسول های کاغذی پر می کنیم، سپس کپسول ها را با مایه مافین پر می کنیم. برای اینکه ظاهر مافین ها بعد از پف کردن خراب نشود، باید حداکثر ¾ قالب را با مایه مافین پر کنیم.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت چرخ کرده

مرحله پنجم
پس از اینکه مایه مافین را درون کپسول ها ریخیتم، چند ضربه آرام به قالب می زنیم. در ادامه برای زیباتر شدن مافین ها می توانیم روی هر مافینت چند عدد تخمه کدو حلوایی قرار دهیم، سپس قالب را درون فر قرار می دهیم تا مافین ها بپزند.

مرحله ششم
برای پخت این مافین های خوشمزه حدودا به ۲۰ تا ۲۵ دقیقه زمان نیاز داریم. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه مافین ها را با خلال دندان تست می کنیم و در صورتی که به طور کامل پخته بودند، از فر خارج می کنیم و بعد از خنک شدن در ظرف دلخواه می چینیم.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
روش های راحت و سریع برای دانه کردن انار
نوشتهٔ بعدی
طرز تهیه خاگینه سیب ایتالیایی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست