طرز تهیه مرغ توسکانی

آشپزی

طرز تهیه مرغ توسکانی

خوراک مرغ یکی از غذا های بسیار پر طرفدار است که هر کسی آن را با روش خاص خودش درست می‌ کند. مرغ توسکانی یک غذای بسیار ساده از منطقه توسکان ایتالیا است که مواد مصرفی آن همگی در دسترس بوده و تقریبا تغییری در دستور غذایی آن رخ نداده است.برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ توسکانی در ادامه با سایت برکه فود همراه باشید.

مواد لازم مرغ توسکانی

سینه مرغ بدون پوست و استخوان ۵۰۰ گرم
روغن زیتون ۱ قاشق غذا خوری
کره ۲ قاشق غذا خوری
قارچ اسلایس شده ۲۵۰ گرم
آرد ۱ قاشق غذا خوری
سیر خرد شده یک و نیم قاشق چای خوری
آب مرغ نصف لیوان
خامه یا مخلوط شیر و خامه سه چهارم لیوان
پنیر پارمزان رنده شده یک چهارم لیوان
بی بی اسفناج یا اسفناج خرد شده ۱ لیوان
گوجه فرنگی خشک خرد شده ۱ لیوان
جعفری خرد شده ۱ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه و ادویه دلخواه به مقدار لازم

طرز تهیه مرغ توسکانی

مرحله اول
برای تهیه خوراک مرغ خوشمزه و مخصوص به روش توسکانی در ابتدای کار، روغن را در یک ماهیتابه با حرارت متوسط ​گرم می ‌کنیم. سینه مرغ را به برش های نازک تقسیم می کنیم تا زمان پخت کمتری نیاز باشد.

مرحله دوم
دو طرف تکه های مرغ را با نمک و فلفل یا ادویه دلخواه دیگر مزه دار می‌ کنیم. سپس مرغ ها را کف ماهیتابه می‌ چینیم و به مدت ۴-۵ دقیقه هر طرف را می ‌پزیم. یا تا زمانی که طلایی و پخته شوند می گذاریم روی حرارت باقی بماند.

بیشتر بخوانید:  دیگچه

مرحله سوم
در این مرحله بعد از پخت، مرغ ها را از ظرف خارج می ‌کنیم و در بشقاب قرار می ‌دهیم و روی آن را با فویل می‌ پوشانیم تا گرم بماند. در ادامه ماهیتابه را با دستمال کاغذی پاک می ‌کنیم. سپس کره را در تابه ذوب می کنیم.

مرحله چهارم
سپس قارچ ها را به مدت ۵-۶ دقیقه یا تا زمانی که نرم و کاراملی شوند، تفت می‌ دهیم. بعد سیر را اضافه کرده و به مدت ۳۰ ثانیه تفت می ‌دهیم تا عطر سیر بلند شود. بلافاصله آرد را اضافه کرده و هم می ‌زنیم تا خامی آرد گرفته شود.

مرحله پنجم
سپس آب مرغ را در تابه ریخته و هم می ‌زنیم تا خوب مواد با هم ترکیب شوند. در ادامه وقتی آب مرغ شروع به جوشیدن کرد، نمک و ادویه می ‌زنیم و بعد خامه و پنیر پارمزان را اضافه کرده و به خوبی مخلوط می‌ کنیم تا یکدست شوند.

مرحله ششم
حالا بلافاصله اسفناج و گوجه فرنگی خشک را می ‌ریزیم و در آخر مرغ های پخته شده را به تابه بر می ‌گردانیم و بعد از چند دقیقه حرارت را خاموش می ‌کنیم و به صورت گرم با جعفری خرد شده، پوره سیب زمینی و انواع سبزیجات سرو می ‌کنیم.

 

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
مرتب کردن انباری با ترفندهای ساده
نوشتهٔ بعدی
خواص به دانه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست