طرز تهیه پاستا تورتلینی

آشپزی

تورتلینی به ایتالیایی نوعی پاستای کوچک حلقه‌ای ‌شکل و مغزپُر درون خمیر است. خمیر، ابتدا با مواد گوناگونی پر می ‌کنند و سپس دو طرف خمیر را به صورتی که شبیه حلقه یا کلاه شود روی هم می‌ آورند. تورتلینی پاستا هایی به شکل بالشتک هستند که درون آنها را با انواع گوشت، سبزیجات یا پنیر پر می ‌کنند.

مواد لازم برای ۴ نفر

پاستا تورتلینی ۱ بسته
ران مرغ ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
ادویه دلخواه به میزان لازم
روغن به میزان لازم
قارچ ۱۰ عدد
نمک به میزان لازم
آبلیمو ۱ قاشق غذا خوری
اسفناج ۳۰۰ گرم
پنیر خامه ای ۵۰ گرم
خامه صبحانه ۲ قاشق غذا خوری
ریحان تازه (یا ریحان خشک) ۱ مشت (۱ قاشق غذا خوری)

طرز تهیه پاستا تورتلینی

مرحله اول
برای تهیه پاستای خوشمزه به روش تورتلینی در ابتدای کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم، سپس به صورت چهار قارچ خرد می کنیم. در ادامه استخوان های ران مرغ را خارج می کنیم و با پیاز چرخ می ‌کنیم و به آن ادویه دلخواه می ‌زنیم.

مرحله دوم
در این مرحله مخلوط پیاز و گوشت مرغ را خوب ورز می ‌دهیم و به مدت یک ساعت کنار می‌ گذاریم تا مزه دار شود. سپس مواد آماده را قلقلی می‌ کنیم. یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله سوم
سپس در مقدار کمی روغن سرخ می‌ کنیم. در ادامه قارچ های اسلایس شده را هم با روغن خیلی کم و نمک و چند قطره آبلیمو با حرارت بالا سرخ می‌ کنیم که قارچ ها آب نیندازدو سیاه نشوند. حالا در همان تابه اسفناج خرد شده می‌ ریزیم.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه پلو مراکشی خوشمزه

مرحله چهارم
وقتی اسفناج ها به روغن افتاد به آن پنیر خامه ای و خامه صبحانه اضافه می ‌کنیم. اگر ریحان تازه داشتیم، ریحان تازه خرد شده می‌ر یزیم و اگر نبود ریحان خشک اضافه می‌کنیم. سپس به مواد، قارچ و قلقلی ها را اضافه کرده و نمک آن را تست می ‌کنیم.

مرحله پنجم
روی حرارت، می‌گذاریم تا مواد خوب یکدست و غلیظ شود. سپس پاستا های آب پز شده را به آن اضافه می‌ کنیم و می ‌گذاریم تا دو دقیقه دیگر با هم بپزند و پاستا یکدست شود. برای تزیین روی پاستا هم گوجه گیلاسی استفاده می‌ کنیم.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
۴ باور اشتباه در مورد تغذیه سالم
نوشتهٔ بعدی
نحوه تشخیص تخم مرغ فاسد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست