طرز تهیه پای اسپاگتی

آشپزی

مواد لازم برای ۴ نفر

اسپاکتی ۱ بسته ۳۰۰ گرمی
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای ۱ عدد کوچک
قارچ ۴ عدد بزرگ
آرد سفید ۲ قاشق غذاخخوری
کره ۵۰ گرم
شیر ۲ لیوان
پنیر گودا ۱۰۰ گرم
پنیر پیتزا ورقه ای ۱۵۰ گرم
جعفری ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت پای اسپاگتی

مرحله اول
برای تهیه پای اسپاگتی ایتالیایی ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه کمی روغن در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا سبک شود، سپس گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم.

مرحله دوم
در این مرحله مواد را به خوبی تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند، سپس رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا طعم خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود. در ادامه فلفل دلمه ای و قارچ خرد شده را اضافه می کنیم.

مرحله سوم
مواد را چند دقیقه تفت می دهیم، سپس نصف فنجان آب اضافه می کنیم و درب را می گذاریم تا گوشت به طور کامل بپزد. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نصف آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریعتر به جوش بیاید.

مرحله چهارم
در این مرحله اسپاگتی را درون آب جوش می ریزم و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان می دهیم تا نرم شود، سپس آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه اسپاگتی را با نصف سس گوشت چرخ کرده مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه ناگت گیاهی خوشمزه و سالم به روش رستورانی

مرحله پنجم
برای تهیه سس سفید ابتدا آرد سفید را داخل یک تابه مناسب کمی تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود، سپس کره را اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا یکدست شوند، سپس شیر را کم کم به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ششم
توجه داشته باشید که اگر شیر را به صورت یک بار ه داخل تابه بریزیم ممکن است ببرد. در ادامه اجازه سس را به صورت مداوم مخلوط می کنیم تا غلیظ شود، سپس پنیر گودا را به همراه جعفری خرد شده و مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم
در این مرحله سس سفید را از روی حرارت کنار می گذاریم و سس سفید را با مخلوط اسپاگتی و سس گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله هشتم
حالا یک قالب کمربندی با قطر ۲۰ سانتی متر را با روغن چرب می کنیم ، سپس اسپاگتی را داخل قالب می ریزیم و با پشت قاشق کمی فشار می دهیم تا فشرده شود. در ادامه مقداری کمی پینر پیتزا به صورت پخش روی اسپاگتی می ریزیم.

مرحله نهم
در ادامه باقیمانده سس گوشت چرخ کرده را روی پنیر پیتزا می ریزیم و روی آنرا با باقیمانده پنیر پیتزا به صورت کامل پوشش می دهیم. در ادام قالب را به مدت ۲۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم، سپس چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا روی پنیر طلایی شود.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه رول های مرغ ترش و شیرین

 

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
چند خوردنی مفید برای تقویت و پوکی استخوان
نوشتهٔ بعدی
چند علامت و نشانه­ کمبود ویتامین ث (C)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست