طرز تهیه پای پیتزایی خوشمزه و مخصوص به روش ایتالیایی

آشپزی

مواد لازم پای پیتزایی

آرد سه و نیم پیمانه
نمک ۲ قاشق چای خوری
شکر ۱ قاشق چای خوری
خمیر مایه فوری یک و نیم قاشق چای خوری
آب به میزان کافی

طرز تهیه پای پیتزایی

مرحله اول
برای تهیه پای پیتزایی خوشمزه و مخصوص آرد نان را همراه نمک و شکر مخلوط می‌ کنیم. خمیر مایه فوری و آب را اضافه می ‌کنیم. شروع به هم زدن می ‌کنیم تا خمیر شکل بگیرد. سپس روغن زیتون را اضافه می ‌کنیم.

مرحله دوم
در این مرحلخ خمیر را ورز می ‌دهیم تا نرم شود، در کاسه ای که کمی چرب شده خمیر را استراحت می‌ دهیم تا حجم آن دو برابر شود. بعد از استراحت خمیر را به ۴ چانه تقسیم می ‌کنیم، هرچانه را جداگانه باز می ‌کنیم.

مرحله سوم
حالا خمیر را به آرامی در سینی فر می‌ گذاریم. در ادامه فیلینگ دلخواه و در صورت تمایل پنیر پیتزا را روی خمیر می‌ریزیم. این نوع پیتزا چون داخل خمیر بسته است، الزاماً نیاز به پنیر به جهت ایجاد چسبندگی مواد به هم ندارد.

مرحله چهارم
مواد با فاصله از لبه های خمیر باشد و آب و روغن اضافی نداشته باشد. خمیر دوم را روی آن قرار می ‌دهیم و لبه های خمیر را فیکس می‌ کنیم. روی خمیر آب یا شیر اسپری می ‌کنیم. کنجد سیاه و سفید روی آن می ‌پاشیم.

مرحله پنجم
در صورت تمایل می توان از تخم مرغ برای رومال استفاده کرد. مجدداً نیم ساعت استراحت می‌ دهیم. در فر برقی با دمای ۲۲۰ درجه بالا و پایین را با هم روشن می ‌کنیم و تقریباً به مدت ۲۰ دقیقه قرار می‌ دهیم تا بپزد و خمیر برشته شود.

بیشتر بخوانید:  خوراک کنگر

مرحله ششم
توجه داشته باشید که با این مقدار مواد دو عدد پای پیتزای حدود ۲۵ سانتی خواهیم داشت. برای برش زدن بهتر است کمی از داغی بیفتد بعد برش بخورد. مواد فیلینگ می تواند بر حسب سلیقه، مایه گوشتی یا سبزیجات و یا آبزیان باشد.

 

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
فواید دانه چیا برای سلامتی
نوشتهٔ بعدی
چند خوردنی مفید برای تقویت و پوکی استخوان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست