طرز تهیه کنتاکی رستورانی در منزل

آشپزی

طرز تهیه پودر کنتاکی در منزل

یکی از مواردی که مرغ کنتاکی را خوش طعم می کند، پودری است که دور گوشت مرغ قرار دارد. در طرز تهیه کنتاکی مرغ در منزل، آموزش تهیه پودر آن را هم می دهیم تا علاوه بر آن که کنتاکی مشابه با طعم رستوران ها را در منزل تهیه کنید؛ از سلامت صد در صدی آن نیز خیالتان راحت باشد.

مواد اولیه پودر کنتاکی

آرد سوخاری: نصف پیمانه
نشاسته آسیاب شده: ⅓ پیمانه
آرد گندم: نصف پیمانه
جوش شیرین: یک قاشق چای خوری
زیره سیاه آسیاب شده: یک قاشق چای خوری
پاپریکا: نصف قاشق چای خوری
دارچین: نصف قاشق چای خوری
شکر: یک قاشق چای خوری
دانه فلفل سیاه آسیاب شده: نصف قاشق چای خوری
میخک آسیاب شده: نصف قاشق چای خوری
پودر جوز هندی: نصف قاشق چای خوری
آویشن: نصف قاشق چای خوری
پودر زنجبیل: نصف قاشق چای خوری
پودر خشک شده گشنیز: نصف قاشق چای خوری
زردچوبه: نصف قاشق چای خوری
نمک: یک قاشق سوپخوری

مراحل طرز تهیه پودر کنتاکی

تهیه پودر کنتاکی بسیار آسان می باشد. تنها کافی است در یک مخلوط کن برقی و یا حتی دستی تمامی مواد ریخته شود. سپس آن ها به اندازه کافی با یکدیگر پودر و مخلوط شوند. اگر علاقه دارید پودر روی مرغ کنتاکی شما درشت باشد، باید دقت کنید آن ها را مدت زمان کمتری در مخلوط کن برای پودر شدن قرار دهید.

نکته: برخی برای آن که طعم و رنگ بهتری به پودر کنتاکی خود بدهند به آن مقداری پودر پفک اضافه می کنند.

بیشتر بخوانید:  آش بادمجان

برای دیدن مطالب بیشتر اینجا کلیک کنید.

مواد اولیه مرغ کنتاکی

ران مرغ یا سینه مرغ : 6 تکه
پیاز: یک عدد بزرگ
سیر: 2 حبه
تخم مرغ: 3 یا 4 عدد
چوب دارچین: یک عدد
آبلیمو: یک قاشق غذاخوری سر پر
روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده: یک یا 2 قاشق غذاخوری سر پر
نمک و فلفل : به اندازه ی دلخواه

1. ابتدا پوست مرغ ها را از گوشت جدا می کنیم. البته این کار کاملا بسته به سلیقه دارد. اما به علت تزریق هورمون و تجمع آن در زیر پوست مرغ پیشنهاد می شود تا جای ممکن پوست را از مرغ جدا کنید.

2. مرغ ها را در یک قابلمه می ریزیم و تا جایی که روی مرغ را آب بگیرد، داخل قابلمه آب می ریزیم.

3. سپس قابلمه را بر روی حرارت می گذاریم تا آب به جوش آید و به مدت 5 دقیقه مرغ با آن جوش بخورد. سپس مرغ ها را آبکش می کنیم؛ این عمل را برای چند بار انجام می دهیم.
در انجام این کار باید حواسمان باشد روی آب داخل قابلمه کف جمع می شود که باید آن را با قاشق از روی آن برداریم.

نکته: جوش دادن مرغ و آبکش کردن مرغ یکی از راهکار های تمیز کردن مرغ از آلودگی ها و هورمون های باقی مانده درون گوشت آن می باشد.

4. پس از آن که مرحله سوم را چند بار تکرار کردیم. در این مرحله مرغ را با کمی آب داخل یک قابلمه می ریزیم. یکی از سیر ها را خرد کرده و داخل قابلمه می ریزیم. همچنین پیاز را نصف می کنیم و آن را هم خرد کرده و به ترکیبات داخل قابلمه اضافه می کنیم. علاوه بر این ها چوب دارچین را هم به مواد اضافه می کنیم.
اجازه می دهیم بر روی حرارت مواد داخل قابلمه جوش بخورند. این جوش خوردن باید به اندازه ای باشد که که مرغ کاملا پخته نشود. بلکه نیم پز شوند.

بیشتر بخوانید:  دستور پخت خورشت شش انداز گیلانی

نکته: اضافه کردن سیر، پیاز و چوب دارچین باعث خواهد شد مرغ طعم بد خامی خود را از دست بدهد.

5. در این مرحله مرغ های نیم پز شده را از قابلمه خارج می کنیم و آن ها را درون ظرفی دیگر می چینیم. روی مرغ ها را برای آن که طعم مواد را بهتر جذب خود کند کمی با چاقو خط می اندازیم.
سپس آبلیمو، سیر رنده شده و باقی پیاز را رنده کرده و روی آن می ریزیم. تکه های مرغ را کمی جا به جا می کنیم تا مطمئن شویم مواد کاملا به خورد آن ها می رود. به مدت یک ساعت روی ظرف حاوی مرغ و ترکیبات را سلفون می کشیم و داخل یخچال قرار می دهیم تا مرغ کاملا طعم دار شود.

6. پس از یک ساعت مرغ ها را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. در این مدت در ظرفی جداگانه 3 تا از تخم مرغ ها را می شکنیم و پودر کنتاکی درست شده از قبل و نمک و فلفل را به آن اضافه می کنیم و خوب آن را هم می زنیم. سپس زعفران دم کرده را به این خمیر اضافه می کنیم و مجدد تا یکدست ترکیب شدن آن را هم می زنیم.

نکته: کمی از پودر کنتاکی را در این مرحله نگه می داریم.

7. در این مرحله بهتر است قلم موی آشپزی تهیه کرده و روی مرغ ها را با استفاده از آن روغن زیتون زد. البته باید حواسمان باشد، متعادل مرغ ها به روغن زیتون آغشته شوند. سپس در ظرفی کوچک اما عمیق روغن می ریزم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کاملا داغ داغ شود.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه کیک هویج ساده و خوشمزه

8. تا داغ شدن روغن درون ظرف، تخم مرغ باقی مانده را در ظرفی دیگر می شکنیم و کاملا هم میزنیم. سپس مرغ را درون تخم مرغ کاملا غلت می دهیم و پس از آن درون پودر کنتاکی آماده شده می خوابانیم. سپس مرغ را مجدد داخل تخم مرغ غلت می دهیم اما اینبار آن را درون خمیر تهیه شده از پودر کنتاکی غلت می دهیم. این کار را چند بار باید انجام دهیم.
9. در این مرحله جدا جدا مرغ های آغشته به خمیر کنتاکی را درون روغن می گذاریم تا کاملا سرخ شوند. پس از سرخ شدن مرغ ها را از درون روغن بر می داریم و روی کاغذ مخصوص گرفتن روغن می گذاریم تا چربی های اضافی از آن گرفته شود. در این مرحله مرغ کنتاکی ما دیگر آماده و قابل سرو کردن می باشد.

برای دیدن مطالب بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
سویا، دوست یا دشمن بدنسازان؟!
نوشتهٔ بعدی
چگونه با انتخاب روتختی مناسب دکوراسیون اتاق را زیباتر کنیم؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست