طرز تهیه کوکی شربتی

آشپزی

طرز تهیه کوکی شربتی

مواد لازم کوکی شربتی

کره یا مارگارین نرم ۱۲۵ گرم
پودر قند ½ پیمانه
تخم مرغ ۲ عدد
بلغور گندم ۲٫۵ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو ۱ فنجان سرخالی
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
فندق خرد شده ½ فنجان
آرد ۱ و ¼ فنجان
مواد لازم شربت
شکر دانه ریز ۲ فنجان
آب ۳ لیوان
آب لیمو ترش ۱ قاشق چایخوری

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

طرز تهیه کوکی شربتی

مرحله اول
برای تهیه کوکی شربتی ابتدا شربت بار را آماده می کنیم، برای این منظور شکر را به همراه آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس روی حرارت قرار می دهیم تا آب شروع به جوشیدن کند و شکر به طور کامل درون آب حل شود.

مرحله دوم
پس از اینکه شربت شروع به جوشیدن کرد، آب لیمو ترش را اضافه کرده و حرارت را ملایمتر می کنیم، سپس پس از گذشت چهار دقیقه شربت را از روی حرارت کنار می گذاریم و به سراغ آماده کردن کوکی ها می رویم.

مرحله سوم
برای تهیه کوکی ابتدا کره یا مارگارین را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پودر قند را به همراه تخم مرغ، بلغور گندم خیس خورده، پودر کاکائو و فندق خرد شده به کاسه اضافه کرده و مواد را با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله چهارم
در این مرحله آرد و بکینگ پودر را ترکیب می کنیم، سپس روی مواد درون کاسه الک می کنیم و به آرامی مواد را مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف جمع شود. هر زمان که خمیر دیگر به دست نچسبید، اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم.

بیشتر بخوانید:  دستور پخت سالاد تخم مرغ

مرحله پنجم
در این مرحله فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد رونش می کنیم و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی به طور کامل پوشش می دهیم. در ادامه به اندازه یک گردو از خمیر برمی داریم.

مرحله ششم
سپس با دست آنرا به صورت گرد شکل می دهیم. در صورت تمایل می توایم یک تکه شکلات چیپسی هم در وسط کوکی ها قرار دهیم. کوکی ها را به همین صورت آماده می کنیم و به ترتیب درون سینی فر می چینیم.

مرحله هفتم
در این مرحله سینی فر را درون فر قرار داده و اجازه می دهیم کوکی ها به مدت ۱۵ تا ۲۵ دقیقه بپزند، سپس از فر خارج می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در ادامه شربت بار خنک شده را روی کوکی می ریزیم.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

, , ,
نوشتهٔ پیشین
اشتباهات رایج در چیدمان آپارتمان های کوچک
نوشتهٔ بعدی
بهترین روش های نگهداری مواد غذایی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست