طرز تهیه کیش بیف و پیاز

آشپزی

طرز تهیه کیش بیف و پیاز

مواد لازم کیش بیف و پیاز

آرد ۲۰۰ گرم
آرد نخود ۵۰ گرم
زرده تخم مرغ ۲ عدد
کره ۱۲۰ گرم
ماست ۲ قاشق غذا خوری
نمک کمی

مواد میانی

فیله گوساله ۳۰۰ گرم
سیر ۱ حبه
روغن زیتون به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم
چوب دارچین و برگ بو و زنجبیل تازه به مقدار لازم

مواد لازم برای کرم سفید

شیر ۲ لیوان
تخم مرغ ۲ عدد
آرد یک و نیم قاشق غذا خوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
مواد لازم برای رویه
پیاز ۳ عدد
پنیر پیتزا به مقدار لازم

طرز تهیه کیش بیف و پیاز

مرحله اول
برای تهیه کیش خوشمزه با بیف و پیاز در ابتدای کار، آرد و آرد نخود و نمک را درون یک کاسه می ریزیم. کره را به آن اضافه کرده و با هم می سابیم تا به خوبی ترکیب شوند. می توان درون غذاساز ریخت تا به صورت ماسه ای در بیاید.

مرحله دوم
سپس زرده تخم مرغ و ماست را به آن اضافه کرده و به خوبی با هم مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود. سپس آن را لای سلفون قرار می دهیم و کمی با وردنه باز می کنیم. و به مدت ۱ ساعت داخل یخچال قرار می دهیم.

مرحله سوم
بعد از ۱ ساعت، دو عدد کاغذ روغنی خمیر را ۵ سانت بزرگتر از قالب باز می کنیم و داخل قالب شکل داده و آن را درون فر با دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۰ دقیقه قرار می دهیم تا بپزد. فیله گوساله را به صورت نوارهای باریک برش می دهیم.

بیشتر بخوانید:  حلوازرده

مرحله چهارم
یک تابه برداشته و گوشت ها را با روغن زیتون و سیر خرد شده تفت می دهیم. وقتی که گوشت ها سرخ شد، به آن کمی نمک، فلفل، چوب دارچین، برگ بو و زنجبیل تازه اضافه کرده و دو لیوان آب جوش می ریزیم و می گذاریم تا کامل بپزد.

مرحله پنجم
در این مرحله برای تهیه کرم سفید، شیر را درون یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا به خوبی گرم شود. تخم مرغ ها را با همزن دستی می زنیم تا از لختگی خارج شود. آرد را به آن اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله ششم
سپس به شیر گرم اضافه کرده و روی حرارت مرتب هم می زنیم تا مخلوط غلیظ شود. کرم را از روی حرارت برداشته و نمک و فلفل به آن اضافه می کنیم و کنار می گذاریم.. پیاز ها را بدون این که سر و ته پیاز را ببریم، پوست کنده و شسته و برش های طولی می زنیم.

مرحله هفتم
سپس داخل ماهیتابه می چینیم و با کمی روغن زیتون پیاز ها را در حد نرم شدن تفت می دهیم و زیر و رو می کنیم. در ادامه وقتی که خمیر تارت پخته شد، کرم سفید را درون آن می ریزیم. گوشت پخته شده را روی کرم می ریزیم.

مرحله هشتم
در این مرحله روی آن را کمی پنیر رنده شده به صورت پخش به همراه مابقی سس را می ریزیم. در آخر پیاز ها را دور تا دور تارت به ترتیب چیده و مابقی گوشت را وسط می ریزیم و کمی پنیر رنده شده روی تارت می پاشیم.

بیشتر بخوانید:  سوپ گشنیز

مرحله نهم
سپس آن را داخل فر با دمای ۱۸۵ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و ۴۵ دقیقه اجازه می دهیم به آرامی پخته شود. و روی کیش طلایی شود. کیش را از فر در آورده و می توان روی سطح آن را با مخلوط پاپریکا یا فلفل قرمز و روغن داغ تزیین نمود.

مقالات مشابه

, ,
نوشتهٔ پیشین
بدترین جای آشپزخانه برای نگهداری ادویه
نوشتهٔ بعدی
طرز تهیه اسلایس چیز کیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست