محافظت پوست در برابر نور

سبک زندگی

 

محافظت پوست در برابر نور

محافظت پوست در برابر نور

در این مقاله از وب‌سایت برکه‌فود به بررسی محافظت پوست در برابر نور می‌پردازیم. یکی از مهم‌ترین راه‌های مراقبت از پوست، محافظت از آن در برابر نور خورشید است. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب می‌تواند باعث چین و چروک, لک و دیگر مشکلات پوستی شود. همچنین باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست می‌شود.

برای تکمیل مراقبت و محافظت از نور خورشید:

  • از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.
  • درسایه بمانید.
  • بین ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر که پرتوهای خورشید در شدیدترین حالت هستند، زیر نور خورشید نباشید.
  • از لباس های پوشیده و محافظت کننده در برابر نور خورشید استفاده کنید.

سیگار نکشید

سیگار کشیدن پوست شما را پیرتر نشان می‌دهد و باعث ایجاد چین و چروک می‌شود. به عبارت ساده‌تر عروق خونی کوچک را در لایه‌های خارجی پوست باریک می‌کند. باعث کاهش جریان خون و رنگ پریده‌ترشدن پوست می‌شود. این امر همچنین باعث کاهش رسیدن اکسیژن و مواد مغذی به پوست می‌شود که برای سلامت پوست مهم هستند. سیگار همچنین به کلاژن و الاستین آسیب می‌رساند (فیبرهایی که به پوست شما استحکام و خاصیت ارتجاعی می‌دهند). علاوه بر این، سیگار کشیدن خطر ابتلا به سرطان پوست سلول‌های سنگفرشی را افزایش می‌دهد. اگر سیگار می‌کشید، بهترین راه برای محافظت از پوستتان ترک سیگار است. از پزشک خود بخواهید نکات یا درمان‌هایی را برای کمک به ترک سیگار به شما ارائه دهد. با پوست خود با ملایمت رفتار کنید. پاکسازی و اصلاح روزانه می تواند روی پوست شما تأثیر بگذارد.

ملایم نگه داشتن پوست

برای شستشوی روزانه پوست از آب بسیار داغ استفاده نکنید. حمام کردن طولانی، استفاده از آب بسیار داغ و استفاده از صابون‌ها و شوینده‌های بسیار قوی باعث برداشته شدن چربی طبیعی پوست و خشکی پوست می‌گردند. از آب گرم و شوینده‌های ملایم برای شستشوی پوست استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید:  مراقبت از پوست

اگر پوست شما خشک است، از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. برای صبح و قبل خروج از خانه، یک مرطوب کننده دارای ضدآفتاب استفاده نمایید. صورت و بدن خود را پس از شستشو و استحمام بیش از حد خشک نکنید. اجازه دهید کمی رطوبت روی پوست باقی بماند. حوله برای خشک کردن پوست مناسب‌تر از دستمال می باشد.

محافظت پوست در برابر نور

از صابون های قوی خودداری کنید

صابون ها و مواد شوینده قوی می‌توانند چربی پوست شما را از بین ببرند. در عوض، پاک کننده‌های ملایم را انتخاب کنید. با دقت اصلاح کنید. برای محافظت و روان کردن پوست خود، قبل از اصلاح کرم، لوسیون یا ژل اصلاح استفاده کنید. برای اصلاح، از یک تیغ تمیز و تیز استفاده کنید. در جهتی که مو رشد می کند، اصلاح کنید، نه در جهت مخالف.

تغذیه سالم داشته باشید

یک رژیم غذایی سالم می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین ظاهر را داشته باشید. مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین‌های بدون چربی مصرف کنید.ارتباط بین رژیم غذایی و آکنه مشخص نیست. اما برخی تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم غذایی غنی از روغن ماهی یا مکمل‌های روغن ماهی و چربی‌های ناسالم کم و کربوهیدرات‌های فرآوری شده یا تصفیه شده ممکن است ظاهری جوان‌تر به پوست بدهد. نوشیدن آب زیاد به هیدراته نگه داشتن پوست کمک می کند.

استرس خود را کنترل کنید

استرس زیاد باعث ایجاد رادیکال‌های آزاد، مرگ سلولی و پیری پوست می‌گردد. با هر راه ممکن استرس خود را مدیریت کرده و باعث سلامت پوست خود شوید، ورزش همچنین می‌تواند به کاهش استرس کمک نماید.

بیشتر بخوانید:  دلیل کپک زدن رب گوجه فرنگی و بهترین روش های جلوگیری

به صورت منظم ورزش کنید

ورزش، به افزایش جریان خون، جذب اکسیژن به داخل و دور کردن رادیکال‌های آزاد از پوست کمک می‌کند. ورزش همچنین به کاهش استرس و بهبود کیفیت خواب کمک می‌کند. حتما بعد از تمرینات عرق‌آور صورت خود را بشویید.

صورت خود را لایه برداری کنید

آلفا هیدروکسی اسیدها “چسب” طبیعی پوست که سلول‌های مرده پوست را نگه می‌دارد، حل می کنند. به آرامی آن‌ها را بدون شستشو از بین می‌برد. اسیدهای آلفا هیدروکسی همچنین به عنوان یک مرطوب کننده عمل می‌کنند و رطوبت را به پوست می‌کشند.

آب کافی بنوشید

آب آشامیدنی پوست را از داخل تغذیه می‌کند. پوست کم آب می‌تواند کدر به نظر برسد، و خشک باشد و خطوط را بیشتر نمایان کند. همچنین می‌تواند نواحی تیره اطراف چشم و بینی شما را افزایش دهد. الکل و قهوه باعث کم آبی پوست می‌شود. نوشیدن آب زیاد پوست را هیدراته نگه می دارد و می تواند به پوست شما درخشندگی بدهد. خوردن میوه‌ها و سبزیجات، ورزش و خواب آرام همگی می‌توانند به هیدراته نگه داشتن پوست کمک کنند.

خواب کافی داشته باشید

بدن ما هر شب به 7 تا 9 ساعت خواب آرام برای بازیابی، تجدید قوا و ترمیم نیاز دارد.

برای حفظ بهداشت خواب، کارشناسان یک برنامه خواب ثابت و یک محیط خنک و تاریک را توصیه می کنند.

مقالات مشابه

, , ,
نوشتهٔ پیشین
چگونه لکه لاک را از روی فرش پاک کنیم؟
نوشتهٔ بعدی
طرز تهیه پاستا پنه با سس آلفردو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست