نحوه رنگ کردن لباس مشکی در خانه

سبک زندگی

نحوه رنگ کردن لباس مشکی در خانه

شستن لباس‌های مشکی به مرور باعث کم رنگ‌تر شدن و بور شدن آن‌ها می‌شود. بعد از بور شدن رنگ لباس مشکی تنها کاری که می‌توان برای برگرداندن رنگ لباس انجام داد، رنگ کردن آن است. اگر به دنبال تیره کردن لباس مشکی خود هستید، می‌توانید به راحتی در منزل این‌کار را انجام بدهید. در این مطلب با نحوه رنگ کردن لباس مشکی در خانه آشنا شوید.

رنگ كردن لباس مشکی

رنگ كردن لباس مشكي در خانه کار سختی نیست و تنها باید مراحل آن‌را به درستی انجام دهید. در ادامه این مقاله برکه‌فود روش رنگ كردن لباس مشکی را با شما به اشتراک گذاشته‌ایم.

نحوه رنگ کردن لباس مشکی در خانه

1 – رنگ لباس

برای رنگ آمیزی لباس ابتدا باید رنگ لباس تهیه کنید. از رنگ پارچه‌ای مشکی که مناسب نوع لباس شما است، استفاده کنید. اگر جنس لباس شما از الیاف طبیعی مانند پنبه، کتان، ابریشم و پشم تهیه شده باشد، بهتر است از رنگ‌های پارچه‌ای استفاده کنید. اگر لباس شما از مواد مصنوعی مانند پلی استر، اسپندکس و اکریلیک تهیه شده است، به دنبال رنگ پارچه‌ای مشکی باشید که روی برچسب آن الیاف مصنوعی نوشته شده باشد. رنگ‌های پارچه‌ای غیرمصنوعی نمی‌توانند پارچه‌های ساخته شده با مواد مصنوعی را رنگ کنند.

2 – ظرف رنگ

یک ظرف بزرگ را با آب داغ جوش پر کنید. اطمینان حاصل کنید که ظرف به اندازه‌ای بزرگ است که لباس به راحتی داخل آن جا می‌گیرد. اگر از ظرف کوچک‌تر استفاده کنید و لباس به صورت فشرده در آن باشد، لباس به صورت یکنواخت رنگ نخواهد شد. ظرف را با آب کافی پر کنید تا بتوانید لباس را به طور کامل در آب فرو کنید. استفاده از آب جوش بهترین نتیجه را به شما می‌دهد.
اگر به یک اجاق گاز و یک دیگ بزرگ دسترسی دارید، می‌توانید ظرف رنگ خود را روی اجاق گاز قرار دهید و شعله را کم کنید. داغ نگه داشتن آب در طول فرایند رنگ، رنگ نهایی را تیره‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید:  روش نگهداری سالاد الویه

3 – رنگ آمیزی لباس مشکی

رنگ سیاه را درون ظرف آب بریزید. برچسب پشت رنگ لباس را بخوانید تا ببینید چقدر باید استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که هرچه از رنگ پارچه بیشتر استفاده کنید، رنگ نهایی تیره‌تر خواهد بود.  رنگ را با قاشق کاملاً هم بزنید.

4 – اضافه کردن نمک

کمی نمک به ظرف رنگ اضافه کنید. از 0.25 فنجان (59 میلی لیتر) نمک در هر 0.5 کیلوگرم پارچه‌ای که رنگ می‌کنید استفاده کنید.
به عنوان مثال ، اگر وزن لباس شما 1.4 کیلوگرم است، از 1.5 فنجان (350 میلی لیتر) نمک استفاده کنید.

5 – گذاشتن پارچه در رنگ

پارچه را در ظرف رنگ قرار دهید. مطمئن شوید که پارچه به طور کامل در رنگ است. پارچه را با استفاده از کاردک یا قاشق به پایین فشار دهید تا هرگونه حباب هوا که در پارچه گیر کرده است خارج شود.
پارچه را به صورت دوره‌ای هم بزنید. همانطور که آن را هم می‌زنید، پارچه را داخل ظرف زیرو رو کنید و از هم باز کنید. به این ترتیب تمام پارچه در معرض رنگ قرار می‌گیرد.

اجازه دهید پارچه به مدت 30-60 دقیقه در ظرف رنگ خیس بخورد. هرچه بیشتر اجازه دهید لباس در رنگ خیس شود ، رنگ نهایی تیره‌تر می‌شود.

6 – خارج کردن رنگ 

بعد از 30 دقیقه ظرف حاوی رنگ و لباس را در سینک یا وان حمام بریزید. بعد از خارج شدن تمام آب و رنگ، لباس را بردارید.

7 – تثبیت کننده

قبل از شستن لباس، از یک ماده ثابت کننده رنگ استفاده کنید. اگر تصمیم به استفاده از تثبیت کننده رنگ دارید، آن را روی تمام سطح پارچه اسپری کنید. اجازه دهید رنگ ثابت کننده به مدت 20 دقیقه در پارچه خیس بخورد.

بیشتر بخوانید:  راهکارهای سفید کردن داخل کتری و سماور

8 – شستشو رنگ اضافی پارچه

ابتدا رنگ اضافی پارچه را با آب داغ بشویید. پارچه را در سینک ظرفشویی یا حمامی که ظرف رنگ را داخل آن ریخته‌اید ، بشویید. پارچه را باز کنید تا همه در معرض آب جاری قرار گیرد.

9 – شستشو پارچه با آب سرد

پارچه را زیر آب سرد بشویید تا آب آن شفاف شود. مطمئن شوید تا آب شفاف شود و  رنگ باقی مانده در پارچه باقی نماند. پس از روشن شدن آب، شستشوی پارچه را متوقف کرده و آب اضافی را بیرون بیاورید.

10 – آویزان کردن لباس

بهتر است لباس را آویزان کنید تا خشک شود.

روشی برای تثبیت رنگ جین

  • برای تثبیت شدن رنگ لباس جین پس از رنگ کردن ، آن را درون مخلوط آب و سه فنجان سرکه قرار دهید.
  • برای اینکه لباس جینتان دیگر رنگ ندهد ، 15 دقیقه آن را در سرکه بخیسانید.

 

مقالات مشابه

, , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
اهمیت استفاده از آویشن
نوشتهٔ بعدی
طرز تهیه دلمه ماکارونی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست