ورزشکاران از این ادویه غافل نشوند!

تغذیه سالم

ورزشکاران از این ادویه غافل نشوند

تمام ادویه ها دارای فواید مختلفی برای بدن انسان می باشند اما استفاده از یک ادویه تاثیرات عالی برای عضلات ورزشکاران به همراه دارد.

استفاده از زنجبیل بعد از ورزش برای ریکاوری عضلات

زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است و به ریکاوری سریع تر بعد از ورزش سخت و سنگین کمک می کند. استفاده از زنجبیل در اسموتی بعد از ورزش یا استفاده از آن به عنوان مکمل، به عضلات شما کمک می کند تا بعد از ورزش ماهیچه هایتان به سرعت ریکاوری شوند و التهابات آن ها بهبود پیدا کند.

فواید زنجبیل برای سلامتی و ورزشکاران

 ترکیبات موجود در زنجبیل شامل گینجرول، شگاول، زینجیبِرن و زینجرون هستند. زنجبیل همچنین دارای خواص ضد میکروبی، آنتی اکسیدان، ضد التهاب و ضد سرطان است.

مطالعات زیادی اثرات مثبت زنجبیل را در بسیاری از بیماری ها مانند دیابت، چاقی و فشارخون بالا، کلسترول بالای خون، بیماری قلبی و سرطان سینه نشان داده اند. مصرف زنجبیل برای کاهش وزن بسیار مناسب است و همچنین توده چربی بدن و درصد چربی بدن را کاهش می دهد و باعث بهبود سایز دور کمر و مقیاس متناسب کمر به باسن خواهد شد.

ورزشکاران از این ادویه غافل نشوند

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

فواید و اثرات فوق العاده زنجبیل برای ورزشکاران

هر ورزشکار باید از زنجبیل به عنوان مکمل طبیعی بعد از ورزش استفاده کند، زیرا زنجبیل اثرات ضد التهابی بسیار قوی دارد و ورزش سخت و شدید باعث تولید رادیکال های آزاد می شود قهرمانان می توانند از مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان استفاده کنند که رادیکال های آزاد مضر را سریع خنثی می کند. ریکاوری عضلات تا حد زیادی به آنتی اکسیدان موجود در غذا وابسته است.

بیشتر بخوانید:  ۷ خاصیت شگفت انگیز سویق عدس

زنجبیل دارای اثرات ضد التهابی نیز هست و علاوه بر آن زنجبیل یک مسکن طبیعی بوده و تحقیقات نشان می دهد که مصرف روزانه زنجبیل می تواند عاملی برای بهبود درد عضلات بعد از ورزش و ورزشکاران باشد. زنجبیل می تواند شما را از درد عضلانی شدید خلاص کند. فرقی ندارد که آن را پخته یا خام مصرف کنید.

پس برای جلوگیری و یا کاهش درد عضلانی باید زنجبیل را به اسموتی روزانه بعد از ورزش اضافه کنید و آن را به طور منظم مصرف کنید. تحقیقات دیگر نشان می دهد که مصرف زنجبیل به ورزشکارانی که درد بازو را بعد از 24 ساعت هنوز هم دارند، کمک کننده است بنابراین اگر می خواهید به طور طبیعی درد عضله را ازبین ببرید، روزانه زنجبیل بخورید.

عضلات بعد از تمرین به چه چیزی نیاز دارند؟

عضلات شما بعد از ورزش نیاز دارند که گلیکوژن ذخیره کنند بنابراین باید مقدار زیادی کربوهیدرات را در وعده بعد از تمرین استفاده کنید که به ریکاوری سریع تر عضلات شما می پردازد.

مطمئناً عضلات به پروتئین هم نیاز دارند بنابراین اضافه کردن پودر پروتئینی به اسموتی بعد از ورزش به ریکاوری سریع تر کمک خواهد کرد. بسیاری از ورزشکاران همچنین از اسموتی سبز استفاده می کنند که یک وعده غذایی عالی بعد از ورزش است.

اسموتی ها به شما کمک می کنند که میزان آنتی اکسیدان در بدن تان افزایش پیدا کند. هم زمان که باید میوه و سبزیجات برگ دار سبز و مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان مانند زنجبیل را هم به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

بیشتر بخوانید:  خواص انجیر خشک

باید چه مقدار زنجبیل استفاده کنیم؟

شما می توانید زنجبیل را به صورت خام یا پخته یا از طریق مکمل ها دریافت کنید. یک دوز زنجبیل برابر با 4 گرم می تواند ریکاوری ماهیچه بعد از ورزش شدید را بهبود ببخشد.

اگر می خواهید سریع تر ریکاوری شوید، می توانید از مکمل زنجبیل استفاده کنید و همچنین پودر ریشه ماکا هم یک ماده موثر است.

استفاده از زنجبیل به طور منظم به دلیل این که منبع کاملی از بروملین است، کمک کننده خواهد بود. بروملین آنزیمی است که با التهابات مبارزه می کند و باعث می شود که ورزشکاران مخصوصاً بعد از آسیب دیدگی ریکاوری سریع تری داشته باشند .

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

, , ,
نوشتهٔ پیشین
طرز تهیه پاستای فتوچینی آلفردو
نوشتهٔ بعدی
تکنیک سرآشپزها برای رفع بوی گوشت از غذا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست