چطور فریزر منزل را تمیز کنیم؟

سبک زندگی

چطور فریزر منزل را تمیز کنیم؟

اگرچه بیشتر مردم در تمیز کردن یخچال بسیار خوب عمل می کنند اما فراموش می کنند که فریزر نیز همانند یخچال برای عملکرد بهتر و افزایش عمر دستگاه به توجه و تمیز کردن نیاز دارد.

چطور فریزر منزل را تمیز کنیم؟

۱. آب کردن یخ های فریزر

یخ زدگی بیش از حد ، در فریزر می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در این دستگاه ها شود که در نهایت ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشد .
بهترین راه برای جلوگیری از یخ زدگی زیاد این دستگاه ، این است که به طور منظم یخ های موجود در فریزر را آب کنید.
فریزر های مدرن امروزی از تنظیماتی برای یخ‌ زدایی اتوماتیک استفاده می‌کند که باعث می‌شود دستگاه به طور خودکار یخ ها را آب کند.
در صورتی که دستگاه شما دارای این گزینه می باشد باید اطمینان حاصل کنید که تنظیمات مربوط به یخ زدایی خودکار بر روی دستگاه شما انتخاب شده است.
اما اگر دارای یک فریزر قدیمی هستید می‌توانید با خاموش کردن یا از برق کشیدن دستگاه و ذوب شدن یخ ها این کار را دستی انجام دهید.

۲. سیم پیچ های کندانسور دستگاه را تمیز کنید.

سیم پیچ های فریزر برای حفظ درجه حرارت پایین دستگاه بسیار حیاتی هستند و کویل های کندانسور کثیف برای حفظ شرایط سرد دستگاه باید بیشتر کار کنند .
برای جلوگیری از مشکلات دما در فریزر باید حداقل هر سه ماه یکبار کویل های کندانسور را کاملاً تمیز کنید.
شما می توانید به سیم پیچ های کندانسور که در قسمت پشت یا پایین دستگاه قرار دارند دسترسی پیدا کنید. فراموش نکنید که قبل از تمیز کردن ،ابتدا فریزر خود را از برق بکشید ، زیرا لمس سیم پیچ ها در هنگام کار می تواند به شما آسیب وارد کند . در صورتی که سیم پیچ های دستگاه شما تمیز بوده اما دستگاه شما مشکل دارد ممکن است اجزای داخلی آن مشکل داشته باشد.
برای رفع مشکلات دستگاه خود از یک تعمیرکار ماهر و متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید:  10 روش معجزه آسا برای برق انداختن وسایل چوبی!

۳. بررسی واشرهای درب فریزر

درب فریزر با واشرهای لاستیکی پوشانده شده است که به دام افتادن سرما در دستگاه را تضمین نموده و شرایط ایده‌آلی برای منجمد کردن مواد غذایی و سایر چیزهایی که درون فریزر است را فراهم می کند.
در صورتی که در دستگاه خود متوجه نوسان یا بالا رفتن درجه حرارت شدید ، ممکن است این واشرها پاره و خراب شده باشند.
برای جلوگیری از ایجاد این مشکلات مهم است که به طور منظم درب دستگاه را بررسی نموده و از سالم بودن این واشرها اطمینان حاصل کنید . در صورت مشاهده علائم آسیب دیدگی در این لاستیک ها می‌توانید تعویض کنید.

۴. حداقل سالی دوبار فضای داخلی دستگاه را تمیز کنید.
دیواره ها و قفسه های فریزر را با استفاده از یک پارچه و مخلوط آب و صابون تمیز کنید . برای انجام این کار نیازی نیست که دستگاه را از برق بکشید. زیرا این کار باعث اتلاف انرژی می شود . هنگامی که داخل دستگاه را به خوبی با آب و صابون تمیز کردید با یک دستمال خشک تمام قسمت ها را خشک کنید .
برای تمیز کردن شیار ها و شکاف های درب می توانید از یک کاردک استفاده نموده و آن را درون یک پارچه بپیچید ، سپس پارچه را به آب و صابون آغشته نموده و کاردک را به شیارها بکشید.

۵. دمای مناسب دستگاه را حفظ کنید.
مناسب ترین دما برای فریزر در حالت ایده آل 0 درجه فارنهایت است. برای آن که متوجه شوید که دمای فریزر چند است می توانید یک دماسنج را در یک فنجان روغن گیاهی قرار داده و داخل فریزر بگذارید. بررسی کنید که هوای سرد از دستگاه خارج نمی شود . برای این کار یک اسکناس را در لابلای درب قرار داده و درب فریزر را ببندید و سعی کنید اسکناس را بیرون آورید . در صورتی که مهر و موم فریزر محکم باشد اسکناس به سختی خارج می شود.
برای کارایی مطلوب دستگاه خود ، آن را در دور از نور خورشید ، اجاق گاز یا ماشین ظرفشویی قرار دهید.

بیشتر بخوانید:   نحوه از بین بردن بوی چاه آشپزخانه

۶. عملکرد تمام فن های دستگاه را بررسی نموده و اطمینان حاصل کنید که جریان هوا بدون مانع است.
بررسی کنید که هر فن ، آزاد و بدون سر و صدا می چرخد . در صورتی که فن به راحتی نچرخد، سر و صدای غیر معمولی از دستگاه ایجاد می شود. همچنین لازم است پیچ های فن را بررسی کرده و در صورت لزوم آنها را محکم کنید.
تمام تیغه های فن را از نظر آسیب و ساییدگی بررسی نموده و تیغه های فرسوده ، ترک خورده یا خمیده را تعویض کنید . از وجود روغن بر روی موتورهای فن اطمینان حاصل نموده و در صورت نیاز موتورها را روغن کاری کنید.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

 

مقالات مشابه

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
طرز تهیه پتله پلو خوشمزه
نوشتهٔ بعدی
طرز تهیه کیک هویج ساده و خوشمزه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست