چند خاصیت دمنوش رازیانه برای سلامت و لاغری

تغذیه سالم

چند خاصیت دمنوش رازیانه برای سلامت و لاغری

ازیانه از نظر خواص بسیار غنی است و برای هر کس، شگفتانه‌ای با خود به همراه دارد. در این مقاله چند مورد از خواص رازیانه، عوارض رازیانه و خواص رازیانه دم کرده برای لاغری و سلامت آورده شده است. اگر تمایل دارید رازیانه و خواص درمانی آن را بهتر بشناسید، این مقاله از برکه فود  را تا انتها بخوانید.

خواص درمانی رازیانه

از جمله خواص رازیانه دم کرده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- خواص رازیانه برای سلامت استخوان‌ها
همانطور که گفته شد، رازیانه سرشار از کلسیم و مواد مغذی است. به همین علت نقش بسزایی در تقویت و استحکام استخوان‌ها دارد. رازیانه حاوی ۱۱۵ میلی گرم کلسیم است و می‌تواند تقریباً ۱۰% از نیاز روزانه بدن به کلسیم را تامین کند.

۲- خواص رازیانه برای لاغری
حتما شما نیز می‌دانید که مصرف فیبر، با لاغری و کاهش وزن ارتباط مستقیم دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که افراد چاق برای کاهش وزن و چربی سوزی باید از رژیم غذایی حاوی فیبر بالا استفاده کنند. این افراد، هر قدر که فیبر بیشتری دریافت کنند، می‌توانند چربی بیشتری آب کنند.

۳- خواص رازیانه دم کرده برای سلامت پوست
همانطور که گفته شد، رازیانه از مقادیر قابل توجهی از آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین c برخوردار است. این خواص می‌توانند با تولید کلاژن( ماده‌ی محافظ پوست ) و جلوگیری از آسیب رادیکال‌های آزاد به پوست، روند پیری زودرس را کندتر کنند.

۴- خواص رازیانه برای تسکین علائم یائسگی
یائسگی نوعی اختلال طبیعی و غیر قابل پیشگری است که معمولاً در دهه ۴۰ سالگی بانوان رخ می‌دهد. این اختلال برای بانوان ، علائمی سخت و شدید نظیر افسردگی، بی‌خوابی، گرگرفتگی، تعریق شبانه، خشکی واژن و… به همراه دارد.

بیشتر بخوانید:  بهداشت جنسی برای زنان!

۵- رازیانه برای کاهش فشار خون
دانه‌های رازیانه حاوی مقادیر قابل توجه پتاسیم و درصد پایین سدیم بوده و همچنین سرشار از فیبر هستند که به تنظیم فشار خون کمک می‌کنند.

۶- خواص رازیانه دم کرده برای هضم غذا
از آنجایی که معده برای هضم مواد غذایی به مقداری فیبر نیاز دارد، باید فیبر مورد نیاز آن را از طریق مواد غذایی حاوی فیبر بالا تامین کنیم. دمنوش رازیانه در این مورد نیز دخیل است و نقش مهمی دارد. این دانه شگفت‌انگیز، حاوی ۷ گرم فیبر است که می‌تواند به بهبود هضم غذا و سلامت دستگاه گوارش کمک کند.

۷- رازیانه برای پیشگیری از سرطان
رازیانه حاوی روغنی بنام آنتول و آنتی اکسیدان‌ است که خواص پیشگیری از سرطان دارند. تحقیقات ثابت می‌کنند که  روغن آنتول موجود در رازیانه، در پیشگیری از رشد سلول‌های سرطانی، به ویژه سلول‌های سرطان پستان بسیار موثر است.

 

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
طرز تهیه پودینگ شکلات و انار
نوشتهٔ بعدی
تکنیک رفع بوی عطر از لباس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست