چند راه آسان برای خوردن فیبر بیشتر

تغذیه سالم

چند راه آسان برای خوردن فیبر بیشتر

فیبر کافی داشتن برای سلامتی بدن شما مهم است. می­تواند یبوست را کاهش دهد و به کاهش وزن و حفظ آن کمک کند. همچنین ممکن است سطح کلسترول و خطر ابتلا به دیابت و بیماری­های قلبی را کاهش دهد. این ممکن است به این دلیل باشد که برخی از انواع آن، پری بیوتیک هستند، به این معنی که آنها باکتری­های سالم روده را جذب می­کنند.

اضافه کردن سبزیجات در وعده های غذایی:
شما باید مقدار زیادی سبزیجات در وعده های غذایی خود مصرف کنید، زیرا آنها خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهند . سعی کنید سبزیجات را به وعده های غذایی خود اضافه کنید و اول آنها را بخورید سپس غذا را صرف کنید . خوردن سبزیجات بیشتربه شکل سالاد یا سوپ به شما در کاهش وزن و داشتن غذاهای مفید کم کالری کمک می کند.

کربوهیدرات های غنی مصرف کنید:
فیبر نوعی کربوهیدرات گیاهی می باشد. مصرف کربوهیدرات های غنی باعث داشتن احساس سیری طولانی مدت می شود همچنین زمان جذب مواد معدنی هضم شده در خون را کند می کند که این کار به تنظیم قند خون کمک می کند .کربوهیدرات های غنی به طور طبیعی دارای فیبر هستند مانند میوه ها، سبزیجات، حبوبات و غلات کامل .

اسنک میوه بخورید.

با تکه­های میوه از قبیل سیب یا گلابی می­توانید اسنک میوه­ای خوشمزه درست کنید. تمام میوه­ها حاوی فیبر هستند، گرچه میزان آن بعضی از آنها به طور قابل توجهی بیش از دیگران است. به عنوان مثال، یک گلابی کوچک دارای پنج گرم از آن است، در حالی که یک فنجان هندوانه یک گرم دارد. توت­ها و سیب­ها جزء دیگر میوه­های با فیبر بالا هستند.

بیشتر بخوانید:  شربتی برای دفع سنگ صفرا و پاکسازی کلیه

پاپ کورن بخورید.

پاپ کورن یکی از بهترین میان وعده­ها در اطراف است. این به این دلیل است که در واقع غلات و دانه­ای کامل است و چهار گرم فیبر در هر ۲۸ گرم عرضه می­شود. این شامل سه فنجان پاپ کورن است.

آووکادو بخورید:
آووکادو میوه ای بسیار مغذی می باشد نه تنها سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده است بلکه دارای فیبر نیز می باشد در حقیقت نیمی از آووکادو حدود ۵ گرم فیبر دارد سعی کنید از این میوه در غذا و سالادهای خود استفاده کنید.

میوه و سبزیجات را کامل بخورید نه آب آنها را :
میوه و سبزیجات را به صورت کامل مصرف کنید نه فقط آب آنها، زیرا هر چقدر هم عصاره آنها سالم و فاقد هر گونه شکر و افزودنی باشد باز هم فاقد فیبر هستند .

دانه­­ های کامل بخورید.

دانه ­های کامل خیلی کم فرآوری می­شوند. در مقابل، دانه­ های تصفیه شده فاقد فیبر و ویتامین­های ضروری است. دانه ­های کامل در رژیم غذایی خود را با دانه ­های تصفیه شده جایگزین کنید. این دانه ­ها را می­توان به بلغور جو دوسر یا برنج قهوه­ای، اضافه کنید:

انواع توت ها را بخورید:
انواع توت ها را بخورید زیرا منبع خوبی از فیبر هستند همچنین توت ها نسبت به بقیه میوه ها قند کمتری دارند و سرشار از ویتامین و فیبر هستند آنها را به سالاد، ماست، دسر خود اضافه کنید و میل کنید.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

, , ,
نوشتهٔ پیشین
طرز تهیه خورشت چغرتمه
نوشتهٔ بعدی
بهترین روش شستشوی حوله برای حفظ نرمی آن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست