چند روش حرفه ای تشخیص هندوانه سرخ و شیرین

سبک زندگی

چند روش حرفه ای تشخیص هندوانه سرخ و شیرین

چند روش حرفه ای تشخیص هندوانه سرخ و شیرین

خوردن یک هندوانه شیرین و قرمز یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که می توان در گرمای تابستان انجام داد. اما باید قبول کنید که انتخاب یک هندوانه خوب واقعاً هنر است. درواقع همه ما زمان خرید هندوانه همیشه این استرس را داریم که مبادا هندوانه ای که انتخاب می کنیم کم شیرین یا کم رنگ باشد. اما باید بدانید که برای تشخیص هندوانه پوست نازک و شیرین لازم است در زمان خرید به چند نکته کلیدی دقت کنید. در این مقاله از سایت برکه فود می توانید با طرز تشخیص هندوانه رسیده و علائم و نشانه های آن آشنا شوید.

هندوانه شیرین را چگونه تشخیص دهیم؟

گاهی اوقات حتی نگاه کردن به عکس هندوانه قرمز و شیرین در گرمای تابستان می تواند ما را به وجد آورد. اما همیشه شانس با ما یار نیست و گاهی هندوانه هایی که خریداری می کنیم هیچ شباهتی به عکس های قرمز و جذاب آن ندارد. اگر در زمان خرید هندوانه به ویژگی ها و مشخصات آن دقت کنید می توانید به راحتی یک هندوانه شیرین و آبدار را خریداری کنید. هندوانه ها در دو نوع نر و ماده هستند. برخی از آن ها نرسیده و سفید هستند. برخی قرمز و آبدار و برخی دیگر شیرین و لذیذ. با دقت به چند نکته ساده می توانید تشخیص دهید که هندوانه ای که خریداری می کنید چه ویژگی هایی دارد.

۱- برای تشخیص هندوانه خوب با دقت به شکم آن نگاه کنید

شکم هندوانه دقیقاً همان جایی است که در تمام طول رشد هندوانه روی زمین قرار می گیرد. در این محل از هندوانه لکه هایی دیده می شود. اگر لکه روی هندوانه مایل به زرد باشد، یعنی هندوانه کاملاً رسیده است. درواقع هر چقدر این بخش از هندوانه زرد تیره تری باشد، یعنی بهتر رسیده است. سفید بودن این لکه نشانه نارس بودن هندوانه است.

بیشتر بخوانید:  مرتب کردن انباری با ترفندهای ساده

۲- برای اینکه مطمئن شوید هندوانه رسیده است، به آن ضربه بزنید

طرز تشخیص هندوانه رسیده با ضربه زدن به روی آن برای خیلی از افراد بسیار راحت است. تنها لازم است با پشت انگشتانتان چند ضربه به وسط هندوانه وارد کنید. گوشتان را به هندوانه نزدیک کنید و به صدا گوش دهید. هندوانه رسیده صدای تو خالی بودن و بم دارد. اما هندوانه نارس صدای توپر و محکمی دارد.

۳- برای تشخیص هندوانه پوست نازک و رسیده آن را بو کنید

طرز تشخیص هندوانه رسیده با بو کردن یکی دیگر از راهکارهای ساده است. برای این کار بهتر است هندوانه هایی را انتخاب کنید که در کنار خربزه یا میوه های دیگر قرار ندارند. این گونه راحت تر متوجه بوی اصلی هندوانه می شوید. هندوانه رسیده باید کمی بوی شیرینی داشته باشد.

۴- برای تشخیص هندوانه پوست نازک و شیرین آن را فشار دهید

برای اینکه مطمئن شوید هندوانه ای که انتخاب می کنید، شیرین و رسیده است، کنار هندوانه را کمی فشار دهید. هندوانه رسیده معمولاً مثل سنگ سخت نیست. از طرف دیگر هندوانه ای که انتخاب می کنید نباید نرم باشد. به سراغ هندوانه هایی بروید که با فشار انگشتتان تنها کمی نرم تر از سنگ به نظر می رسند.

۵- برای انتخاب یک هندوانه شیرین آن را وزن کنید

اگر طرز تشخیص هندوانه رسیده برای شما سخت است، بهتر است این روش را نیز امتحان کنید. هندوانه هایی با ظاهر یکسان را در دست بگیرید و وزن کنید. هندوانه ای که سنگین تر است، معمولاً رسیده تر و آبدارتر می باشد. معمولاً هندوانه هر چقدر بهتر برسد، آبدارتر می شود. بنابراین وزن آن نیز بیشتر خواهد شد. از همین انتخاب یک هندوانه با وزن بیشتر نسبت به سایر هندوانه های هم اندازه، نشان دهنده رسیده بودن آن است.

بیشتر بخوانید:  رنگ مبلمان خانه را چگونه انتخاب کنیم؟

۶- برای تشخیص هندوانه رسیده به ساقه متصل به انتهای هندوانه دقت کنید

در قسمت انتهای برخی از هندوانه ها یک ساقه کوتاه وجود دارد. زمانی که هندوانه به خوبی رسیده باشد، این ساقه کمی خشک و قهوه ای رنگ می شود. اما این موضوع زمانی صادق است که شما مطمئن هستید هندوانه به تازگی چیده شده است. زمانی که مدت زیادی از چیدن هندوانه گذشته باشد هم این ساقه قهوه ای و خشک می شود. بنابراین بهتر است همه گزینه های دیگر را برای تشخیص هندوانه رسیده به کار بگیرید و بعد به سراغ هندوانه هایی بروید که ساقه آن ها تیره و خشک اما جوان به نظر می رسد. از این روش می توانید هندوانه ای را انتخاب کنید که تازه چیده شده است و کاملاً شیرین و رسیده است.

۷- برای انتخاب یک هندوانه رسیده به براق و مات بودن پوست آن توجه کنید

شاید در نگاه اول یک هندوانه براق جذاب تر از یک هندوانه مات به نظر برسد. اما باید بدانید که براق بودن پوست هندوانه به معنای نرسیده بودن آن است. برای تشخیص هندوانه خوب باید به دنبال هندوانه هایی با پوست مات باشید.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
بررسی خواص و مضرات انواع زرشک برای سلامتی بدن
نوشتهٔ بعدی
طرز تهیه بستنی جلاتو ایتالیایی مرحله به مرحله

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست