۷ جمله موثر برای کمک به فرد افسرده

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. سبک زندگی
  4. chevron_right
  5. ۷ جمله موثر برای کمک به فرد افسرده

۷ جمله موثر برای کمک به فرد افسرده

سبک زندگی

۷ جمله موثر برای کمک به فرد افسرده

افسردگی از جمله رایج‌ترین بیماری‌های ذهنی در سرتاسر دنیاست که نه سن و سال می‌شناسد و نه فقیر و غنی و زن و مرد. تقریبا همه ما یک فرد مبتلا به افسردگی را در میان دوست و آشنایان خود می‌شناسیم که شاید طرز صحیح ارتباط برقرار کردن با او را بلد نباشیم. طریقه درست ارتباط برقرار کردن با فردی که از افسردگی رنج می‌برد یعنی این‌که به گونه‌ای با او ارتباط برقرار کنید که متوجه حالت حمایت‌گر شما بشود و و این احساس خوب را پیدا کند که تنها نیست. در این مقاله از سایت برکه فود ۷ جمله موثر برای کمک به کسی که از افسردگی رنج می‌برد را به شما می‌گوییم و البته جملاتی را که هرگز نباید به فرد افسرد بگویید.

در ادامه ۷ جمله که به شما این امکان را می‌دهد تا از شخص افسرده مراقبت و حمایت کنید را به شما می‌گوییم.

۱- دوست داری در موردش صحبت کنی؟ من کنارت هستم هر وقت دوست داشتی حرف بزن

نخستین نکته که البته بسیار هم مهم است این است که شما نمی‌توانید هیچ‌کس حتی یک فرد مبتلا به افسردگی را وادار به صحبت کردن کنید. اما دادن این اطمینان به او که در کنارش هستید تا هر زمان که دوست داشت با شما صحبت کند یک دلگرمی بزرگ است. اگر صرفا از او بپرسید: خوبی؟ شاید تظاهر کند و فقط به شما بگوید: خوبم!

۲- به فرد افسرده بگویید چطور می‌توانم امروز به تو کمک کنم؟

افسردگی اغلب موجب خستگی، خواب آلودگی و کمبود انگیزه می‌شود. گاهی اوقات حتی کنده شدن از رختخواب هم برای فرد مبتلا یک کار سخت و طاقت فرساست. یکی از راه‌های نجات و رهایی از افسردگی این است که به فرد دچار این اختلال بگویید که چطور می‌توانید در طول روز به او کمک کنید.

بیشتر بخوانید:  8 نکته اصلی برای نگهداری قهوه در خانه

۳- چقدر افسرده هستی؟ این مسئله رو چطور مدیریت می‌کنی؟

افسردگی یک وضعیت پزشکی است نه یک نقص و ضعف خجالت‌آور. اگر در میان دوست و آشنا یا یکی از اعضای خانواده فردی را می‌شناسید که مبتلا به اختلال افسردگی است او را تشویق کنید که به پزشک مراجعه کند و با برنامه درمانی پزشک پیش برود. به او یادآوری کنید که درخواست کمک نشانه قدرت است نه ضعف او.

۴- به فرد افسرده بگویید تو تنها نیستی، نمی‌دونم دقیقا چه حسی داری اما تنها نیستنی

افسردگی یک امر بسیار متداول به خصوص در جوامل پیشرفته است. تخمین زده می‌شود که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ میلادی حدود ۸.۱ درصد از بزرگسالان در ایالات متحده آمریکا حداقل یک بار پروسه افسردگی را تجربه کرده‌اند. این در حالی است که طبق آمار به دست آمده بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی هم تمایل چندانی به پروسه درمان و رهایی از افسردگی ندارند.

۵- برای رهایی از افسردگی به او بگویید تو برای من مهم هستی

این که همیشه بدانید و مطمئن باشید که خواستنی و دوست داشتنی هستید یک امر خوشایند است. اما زمانی که فردی مبتلا به افسردگی است این احساس دقیقا برعکس است. به همین دلیل هم هست که اطمینان دادن به فرد نسبت به این‌که برای شما فردی مهم است و وجودش در زندگی شما اهمیت دارد و لازم است حس بسیار خوشایندی در او پدید می‌آورد.

۶- به نظر سخت میاد، چطوری از پسش برمیای؟

هدف از این جمله این است که به سادگی او را تصدیق کنید و به او بفهمانید که متوجه هستید این پروسه چقدر برای او دشوار است. به او یادآوری کنید که شناختن افسردگی شدید و نشانه‌هایش به فرد کمک می‌کنند که دیده شود. این یک یادآوری ارزشمند برای اوست که بدانید به او گوش می‌دهید، او را می‌بینید و اینجا هستید تا به او کمک کنید.

بیشتر بخوانید:  4 نکته برای طراحی بهتر یک خانه اجاره‌ای

۷- من بابت این مسئله متاسفم، اگر به من نیاز داری من اینجا هستم

واقعیت این است که هیچ چیز کاملی برای گفتن به کسی که با افسردگی زندگی می‌کند وجود ندارد. کلمات شما یک فرد افسرده را درمان نمی‌کند اما می‌توانند به او کمک کند. یادآوری این مسئله که هر وقت به شما نیاز دارد شما تمام و کمال حاضر هستید، چه در قالب انجام یک کار کوچک، چه در قالب کمک و حتی یک تماس تلفنی، برای یک فرد افسرده می‌تواند حیاتی و یکی از راه‌های نجات از افسردگی و ناجی زندگی او باشد.

مقالات مشابه

, ,
نوشتهٔ پیشین
طرز تهیه انواع کورن داگ ساده و پنیری
نوشتهٔ بعدی
طرز تهیه اسفناج پلو با مرغ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست