فواید روغن نارگیل برای مراقبت از پوست

تغذیه سالم

اگر خیلی طرفدار محصولات شیمیایی نیستید و ترجیح می دهید از روغن های طبیعی برای مو و پوست خود استفاده کنید، حتماً از خواص روغن نارگیل برای سلامت و زیبایی پوست  شنیده اید. حقیقت این است که این روغن یکی از محبوب ترین روغن های طبیعی برای درمان مشکلات مو و پوست است.

خوشبختانه، تحقیقات علمی هم این نکته را تأیید می کنند. بیشتر ما فقط در مورد مفید بودن این روغن برای مو و پوست اطلاعاتی داریم و نمی دانیم که چگونه باید از این روغن به درستی استفاده کنیم.به همین دلیل، در این مقاله نحوه ی درمان مشکلات مختلف پوست با کمک  این روغن را توضیح میدهیم.

نرم کننده لب

ترک های روی لب ظاهر آن را ناخوشایند می کنند و موجب نگرانی و ناراحتی شما می شوند. مصرف ژل های شیمیایی برای لب در طولانی مدت زیانبار و سمی است. برخی از انواع ژل ها خوراکی اند، اما حتماً به دلیل شیمیایی بودن آن، تمایلی به خوردن آنها ندارید.روغن نارگیل جایگزین مناسبی است، خیلی سریع عمل می کند. علاوه بر این، اگر آن را بخورید، نه فقط مضر نیست، بلکه از فواید آن بیشتر بهره مند می شوید.

نرم و لطیف کننده پوست

روغن نارگیل یک نرم کننده ی قوی و خوب برای پوست است. این روغن کمک می کند تا از خشکی و زبری پوستتان نجات پیدا کنید. روغن نارگیل علائم اگزما (eczema) و بیماری خشکی پوست (xerosis) را هم به شکل موثری بهبود می‌دهد.

برای آبرسانی و رفع خشکی پوست خود، مقداری از این روغن را روی کف دست های خود بریزید و کف دست هایتان را یک یا دو بار به هم بمالید، بعد آن را به صورت، دست یا هر جایی که می خواهید رطوبت بگیرد، بمالید.

بیشتر بخوانید:  درد سمت راست قفسه سینه

ممکن است بر اثر سرمای شدید یا ایستادن طولانی مدت، پاهایتان خشک و پر از ترک می شوند. روغن نارگیل برای خشکی و ترک پا هم مفید است. البته، ترک پا را از بین نمی برد، اما اگر روغن نارگیل را به قسمت های آسیب دیده بمالید، بعد از چند روز آنها را نرم تر می کند.

می توانید از این روغن به عنوان لایه بردار نیز استفاده کند. البته، روغن نارگیل همراه با لایه بردارها یا دانه هایی نظیر نمک و شکر مؤثرتر خواهد بود. با این لایه بردار می توانید بدون اینکه به پوستتان آسیب بزنید، لایه های مرده ی آن و مواد دیگری را که منافذ پوستتان را مسدود کرده اند، از بین ببرید. ترکیب این روغن با دانه های نمک، شکر و ذراتی نظیر آن، رنگ پوستتان را یکنواخت می کند و منافذ آن را می بندد. در نتیجه، پوستتان نرم خواهد شد.

پاک کننده آرایش

می توانید روغن نارگیل را به عنوان پاک کننده ی آرایش نیز به کار ببرید. زنان در بیشتر نقاط جهان به  پاک کردن آرایش با این روغن روی آورده اند .که  از اثرات جانبی مواد شیمیایی موجود در آرایش پاک کن ها و پاک کننده های شیمیایی (به خصوص برای نواحی حساس یا لطیف پوست) به دور باشند.

برطرف کننده اختلالات پوستی

روغن نارگیل حاوی ویتامین E است و سلامت پوست را افزایش می دهد. روغن نارگیل به بهبود و سلامت پوست های مبتلا به آکنه، پسوریازیس و اگزما کمک می کند.

در واقع، پروتئین های موجود در این روغن ، موجب جایگزینی سریع سلول ‌های مرده یا بیمار پوست با سلول های سالم و جدید می شود. به این ترتیب روغن نارگیل علاوه بر مبارزه با میکروب ها، ترمیم آسیب و نشانه های مشهود اختلالات پوستی را هم به عهده می‌گیرد. پس با مصرف روغن نارگیل با یک تیر دو نشان میزنید.

بیشتر بخوانید:  غذای سرشار از بتاکاروتن یا ویتامین A گیاهی

جلوگیری از پیری پوست

از گذشته تا امروز، روغن نارگیل برای صورت به دلیل خواص ضد پیری و جوانسازی آن محبوب بوده است. اثرات آن بر چین و چروک پوست بر هیچکس پوشیده نیست.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

, , , , ,
نوشتهٔ پیشین
پنکیک بدون شیر
نوشتهٔ بعدی
راه های مراقبت از گوش

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست