شیر پسته : ترکیبی که با شیر معجزه می کند

تغذیه سالم
بدون دیدگاه

خواص شیر پسته

شیر پسته حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین A, پتاسیم, سدیم, آهن و درصد بالایی پروتئین است و استفاده از آن در رژیم غذایی برای حفاظت در مقابل بیماری های قلبی, پوکی استخوان, سلامت چشم, کاهش کلسترول, جلوگیری از سرطان و آلزایمر و سنگ کلیه است.

نوشیدن یک لیوان شیر پسته در طول روز به افزایش نیرو و انرژی شما کمک می‌کند. شیر پسته منبع غنی پروتئین گیاهی است و انتخاب مناسبی برای افراد گیاه‌خوار است.پسته سرشار از آهن است. نوشیدن شیر پسته علاوه بر کلسیم، آهن بدن را هم تامین می‌کند و برای افرادی که مبتلا به کم‌خونی هستند، بسیار توصیه می‌شود. بالا بودن سطح آهن بدن، به افزایش تولید گلبول‌های قرمز خون و اکسیژن‌رسانی به بافت‌های بدن هم می‌کنند.

شیر پسته برای کودکان نوشیدنی مناسبی است و از کم‌خونی در آنها پیشگیری می‌کند. شیر پسته بسیار غلیظ و خوش‌طعم است و طعمی شبیه به بستنی دارد، بنابراین کودکان معمولا از این نوشیدنی استقبال می‌کنند.آنتی‌اکسیدان‌های موجود در پسته به کاهش سطح قند و چربی خون کمک می‌کنند. پسته همچنین سرشار از پتاسیم است که به کنترل فشار خون کمک می‌کند و خطر ابتلا به سکته‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد.

شیر پسته دارای ماده ضدالتهاب است که به کاهش التهاب مفاصل و درد آنها کمک می‌کند. این نوشیدنی برای کسانی که مبتلا به آرتروز هستند، بسیار مناسب است.نوشیدن یک لیوان شیر پسته در روز به شادابی و طراوت پوست کمک می‌کند و آنتی‌اکسیدان موجود در آن باعث جوان‌سازی پوست و کاهش چین و چروک می‌شود. ویتامین ب موجود در شیر پسته هم بر کاهش ریزش مو موثر است.همه‌ی ما نیاز به نوشیدن شیر داریم. کلسیم، فسفر، ویتامین آ ، ویتامین د، ویتامین ب 12، پروتئین، پتاسیم، زینک، منیزیم، کولین و سلنیوم موجود در شیر به ارزش غذایی آن افزوده‌ است.

بیشتر بخوانید:  دردهایی که درمانشان سیاه دانه است

کالری شیر پسته

ترکیب این نوشیدنی مغذی و مقوی با هر ماده خوراکی دیگر آن را خوشمزه‌تر و جذاب‌تر می‌کند به ویژه اگر آن ماده ترکیبی پسته باشد.یک لیوان شیر پسته تقریبا 140 کالری، 3 گرم کربوهیدرات، 5 گرم چربی و 2 گرم پروتئین دارد. کالری این نوشیدنی نسبتا بالاست و نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنید. مصرف به اندازه آن می‌تواند یک میان‌وعده سالم باشد و شما را از پرخوری و مصرف غذاهای چاق‌کننده دور کند.شیر پسته سرشار از ویتامین آ، پتاسیم، سدیم، آسکوربیک اسید، آهن و مقدار زیادی پروتئین است که مصرف آن، بیش از 10 درصد نیاز بدن را به فیبر غذایی و ویتامین تامین می‌کند.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

, ,
نوشتهٔ پیشین
طرز تهیه آش بی بی سه‌شنبه؛ غذای نذری اراک
نوشتهٔ بعدی
فروش تن ماهی با طعم های گوناگون

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست