طرز تهیه پودینگ شکلات و انار

آشپزی

طرز تهیه پودینگ شکلات و انار

مواد لازم برای ۴ نفر

شیر ۲ لیوان
شکر نصف لیوان سر خالی
نشاسته ذرت یا آرد سفید ۴ تا ۵ قاشق غذا خوری
وانیل یک چهارم قاشق چای خوری
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
شکلات تلخ یا شیری یا سفید ۱۵۰ گرم
دانه انار به میزان لازم
شکلات تلخ به میزان لازم

طرز تهیه پودینگ شکلات و انار

مرحله اول
برای تهیه پودینگ خوشمزه با طعم انار و شکلات در ابتدای کار، شیر سرد را درون قابلمه می ریزیم. در ادامه شکر و نشاسته یا آرد را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مخلوط شود. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم
در این مرحله مواد را به صورت مدام هم می زنیم تا غلظت پیدا کند و مانند فرنی یا سس بشامل شود. در ادامه زمانی که پودینگ کمی غلیظ شد، آن را از روی حرارت برداشته و خامه و وانیل را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله سوم
توجه داشته باشید که اگر بخواهیم پودینگ دو رنگ باشد، حدود یکی دو ملاقه از پودینگ سفید برداشته و در کاسه دیگر می ریزیم و دو سه قاشق از شکلات سفید خرد شده را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله چهارم
شکلات تلخ یا شیری را به باقی مانده پودینگ اضافه کرده و هم می زنیم. شکلات ها بر اثر گرمای پودینگ ذوب می شود. آنقدر پودینگ را هم می زنیم تا یکدست شکلاتی شود. پودینگ شکلاتی و پودینگ شکلات سفید را در دو قیف یک بار مصرف مجزا می ریزیم.

بیشتر بخوانید:  پیتزا شکلات

مرحله پنجم
سپس سر قیف ها را قیچی می کنیم. با کمک قیف پودینگ شکلاتی و سفید را در لیوان یا گیلاسی های دسر به صورت راه راه یا ساده می ریزیم. در ادامه قالب های مورد نظر را در یخچال می گذاریم و اجازه می دهیم تا خوب خنک شوند و ببندد.

مرحله ششم
برای تزیین، شکلات را خرد کرده و درون یک کاسه می ریزیم. سپس به روش بن ماری روی بخار کتری یا در دستگاه مایکروفر آن را ذوب می کنیم. سپس از روی حرارت برداشته و کمی هم می زنیم تا از داغی بیافتد. سپس در قیف یکبار مصرف می ریزیم.

مرحله هفتم
دسرهای شکلاتی را از یخچال خارج کنید، نوک قیف را قیچی کنید و از شکلات لبه لیوان یا گیلاسی دسر می ریزیم تا لبه لیوان کاملا با شکلات پوشیده شده و کمی شرره کند. سپس روی پودینگ را با دانه های انار پر می کنیم و با یک برگ نعنا تزیین کنید.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
چه لباس‌هایی را بیش‌ازحد می‌شوییم؟
نوشتهٔ بعدی
چند خاصیت دمنوش رازیانه برای سلامت و لاغری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست