چند راهکار ساده برای جلوگیری از تنبل بودن

سبک زندگی

چند راهکار ساده برای جلوگیری از تنبل بودن

همه ما از اینکه یک بعد از ظهر یا یک آخر هفته را استراحت مطلق داشته باشیم، استقبال می‌کنیم. اما اگر این تمایل برای مدت زمان بیشتر و حدود یک هفته باشد باید در این مورد نگران شوید.

اگر به استراحت مطلق و تنبلی عادت کنید، برگشتن به روزهایی که فعال و پرانرژی بوده‌اید بسیار سخت خواهد بود.آنچه را که در ادامه میخوانید، کارهای ساده و آسانی هستند که با انجام آنها میتوانید جلوی تنبل بودن خودتون رو بگیرید و خیلی سریع به روند فعالیت و اکتیو بودن خودتان برگردید…

برای درمان تنبلی و بی‌حوصلگی راهکارهای مختلفی را می‌توان در پیش گرفت که در این مقاله به توضیح برخی از این راهکارها می‌پردازیم. باید باتوجه به روحیه و شرایط خودتان از این راهکارها کمک بگیرید تا بتوانید تنبلی خودتان را درمان کنید.

۱. وقتی با مانع روبه‌رو می‌شوید، عقب‌نشینی نکنید

موانع ممکن است در هر مقطعی از زندگی در مسیر ما قرار بگیرند. مسائل و مشکلات هستند تا ما با حل کردن آن‌ها قوی‌تر شویم. ولی این موانع نباید باعث بی‌انگیزه شدن ما شوند. باید سعی کنیم با اقتدار و قوی پیش برویم و با دیدن مشکلات عقب نشینی نکنیم.

۲. وقتی به موفقیتی دست یافتید، به خودتان استراحت طولانی مدت ندهید

برخی افراد به محض اینکه به موفقیتی دست پیدا می‌‌کنند، تنبلی کردن را آغاز می‌‌کنند. یعنی تصور می‌کنند حالا که موفقیتی هرچند کوچک داشته‌اند، می‌توانند مدتی استراحت کرده و مسیر تنبلی را طی کنند.

۳. همیشه به یاد داشته باشید که تلاش و کوشش عامل موفقیت شما است

تلاش و کوشش در همه‌ شرایط خوب و پسندیده است. اگر تلاش نکنیم پس قرار است چه کار کنیم. دنیا به موجوداتی ساعی و فعال نیاز دارد. نه موجوداتی منفعل و خواب. همچون رابی در فیلم «نفس بکش» برای زندگی تلاش کن و زندگی خودت را بساز. همیشه یادتان باشد، تلاش همیشه به موفقیت می‌رسد اگر از آن خسته نشوی. در نظر داشته باشید که تو نامحدودی، تلاش کن و زندگیت را از نو بساز.

بیشتر بخوانید:  مراقب باشيد زودپزتان نتركد

۴. تنبلی عامل شکست و عدم موفقیت شما است

تنبلی کردن باعث می‌شود در زندگی‌تان از مسیر موفقیت به بیرون از مسیر پرتاب شوید. یکی از دلایل اصلی عدم موفقیت، تنبلی کردن است. وقتی خودمان حوصله نداریم زندگی خودمان را بسازیم و از آن لذت ببریم، چطور دیگران می‌توانند این کار را برای ما انجام بدهند.

دیگران اگر بتوانند زندگی خودشان را می‌سازند. تنبلی کردن، اهمال کاری و تعویق انداحتن کارها و مسئولیت‌ها باعث می‌شود شکست را تجربه کنیم و در مسیری غیر از موفقیت پیش رویم.

۵. زندگی را به همه‌ فراز و فرودهایش بپذیرید

وقتی شکستی پیش می‌آید نباید در مقابل آن عقب نشینی کرد. هر شکستی می‌تواند سکویی برای موفقیت بعدی باشد. در هر شکستی درس‌هایی وجود دارد که اگر آن‌ها را یاد بگیریم، برای مسیر بعدی موفقیت‌های بیشتری درانتظار ما خواهد بود.

شکست در زندگی یعنی تلاش برای شروع دوباره. پس با هر شکستی میدان را خالی نکنید. شکست‌ها، عموما شکست نیستند بلکه ما آن‌ها را شکست نامیده‌ایم.

۶. برای خودتان ارزش قائل باشید و تنبلی نکنید

وقتی برای خودمن ارزش قائل هستیم، خیلی کارها را انجام نمی‌دهیم. برای خودتان ارزش قائل شوید. جسم و ذهن‌ ما ارزشمند است و نیاز به توجه و رسیدگی دارد. وقتی تنبلی می‌کنیم، ارزشی برای خودمان و زندگی‌مان قائل نیستیم.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
چیزهایی که همه باید درمورد ویتامین D بدانیم!
نوشتهٔ بعدی
آشنايي با خواص و مضرات كرفس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست