تاثیر نوشیدن آب بر سلامت پوست و مو

تغذیه سالم

تاثیر نوشیدن آب بر سلامت پوست و مو

یکی از بهترین عادات برای افزایش سلامتی و توصیه‌ی تمام پزشکان خوردن آب بطور مداوم و منظم می‌باشد. در این مقاله از برکه فود می‌خواهیم شما را با فواید نوشیدن آب بصورت مکرر و تاثیر آن بر سلامتی جسمانی، شادابی و زیبایی پوست آشنا کنیم.

مزیت‌های آب نوشیدن

آب یک داروی شفا‌بخش و معجزه‌کننده‌ای برای بدن انسان است. نوشیدن زیاد آب، تمام سموم را از بدن دفع می‌نماید و مزیت‌های خیلی زیادی دارد. از آنجایی که همه ما میدانیم نوشیدن آب تاثیر شگفت انگیزی بر سلامتی ما دارد پس باید به این موضوع دقت داشته باشیم که روزانه چقدر آب برای بدن ما مفید می‌باشد. بدن ما حدوداً از ۶۰ درصد آب تشکیل شده است و بطور مداوم نیز در حال از دست دادن آب است. معمولاً طبق توصیه پزشکان بطور روزانه نوشیدن ۸ لیوان آب برای بدن ضروری می‌باشد. ما باید در طول روز مقدار زیادی آب بنوشیم حتی زمانیکه احساس تشنگی نداریم.

نوشیدن آب بیشتر، انرژی را در بدن افزایش داده و باعث بهبود عملکرد مغز می‌شود. میزان آبی که از بدن دفع می‌شود مخصوصاً در خانم‌ها، پس از ورزش کردن، موجب اختلال در رفتار و تمرکز آنان می‌شود.

بهتر است بدانید نخوردن آب به اندازه کافی سردردهایی را در فرد ایجاد می‌نماید و بر عملکرد مغر تاثیر منفی ایجاد می‌کند. افرادی که زیاد ورزش می‌کنند و آب کم می‌نوشند، این کم آبی می‌تواند بر عملکرد فیزیکی آنان تاثیر منفی گذاشته و موجب کاهش استقامت بدن آنان شود.

نوشیدن آب زیاد باعث کاهش وزن نیز می‌شود. نوشیدن دو لیتر آب در روز می‌تواند مصرف انرژی بدن را افزایش داده و سوخت و ساز بدن را بالا ببرد، در نتیجه در کاهش وزن بدن نیز بسیار موثر است. نوشیدن آب قبل از غذا باعث می‌شود فرد غذای کمتری مصرف نموده در نتیجه کالری کمتری مصرف نماید.

  • از دیگر مزیت‌ها و فواید نوشیدن آب
  • درمان یبوست
  • پیشگیری از سرطان مثانه و روده
  • کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه
  • بر طرف کردن آکنه و آبرسانی به پوست
  • کمک به هضم غذا و بهبود عملکرد گوارش
  • کاهش استرس
  • درمان اختلالات قاعدگی
  • درمان بیماریهای چشمی
بیشتر بخوانید:  10 ماده غذایی که هضم آنها برای بدن دشوار است

تاثیر نوشیدن آب بر سلامت پوست و مو

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

چه مواقعی در طول روز آب بنوشیم؟

هنگامی که از خواب بیدار می‌شوید قبل از مسواک زدن ۲ الی ۴ لیوان آب بنوشید و تا نیم ساعت بعد از آن چیزی نخورید بهتر است نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی آب خورید اینکار باعث می‌شود سیستم عملکرد گوارش تقویت شود.

لازم به یادآوری است تا دو ساعت بعد از صبحانه، ناهار و شام آب نخورید. اگر صبح‌ها بصورت ناشتا نمی‌توانید با شکم خالی آب فراوان بنوشید می‌توانید در روزهای ابتدایی از یک لیوان آب شروع نمائید.

تاثیر نوشیدن آب بر روی پوست صورت

همانطور که گفته شد صبح‌ها قبل از ناشتا آب بنوشید. اینکار سلامتی و زیبایی پوست را افزایش می‌دهد بدن برای اینکه در ابتدای روز بتواند فعالیت درستی داشته باشد به رطوبت کافی نیاز دارد. شما با انجام این روش سلول‌های پوستی را تقویت نموده و مواد سمی را از بدن دفع می‌نمائید و در نتیجه به پوست حالت ارتجاعی و کشسانی داده و از ایجاد چین و چروک در پوست جلوگیری می‌نمائید.

محققان معتقدند زنانی که در طول روز آب بیشتری به میزان یک و نیم لیتر مصرف می‌کنند پوستی سالم تر و شاداب تر دارند.

تاثیر نوشیدن آب بر روی مو

نوشیدن آب به مقدار کم در رشد موها تاثیر منفی می‌گذارد و باعث خشکی و شکنندگی مو می‌شود. بهتر است بدانید که یک بر چهار وزن موها را آب تشکیل داده است و اگر بدن، این آب کافی را دریافت ننماید به موها بشدت آسیب فراوانی می‌رسد و مو دچار ریزش و کم پشتی می‌گردد و در نتیجه نوشیدن آب به مقدار فراوان در طول روز می‌تواند تاثیر بسزایی در رشد و کیفیت و درخشندگی موها گذاشته و موهای شما همیشه سالم بماند. نکته مهم اینکه با معده خالی آب نوشیدن بر روی کیفیت مو تاثیر فراوانی می‌گذارد.

بیشتر بخوانید:  آشنايی با خواص و مضرات سنجد

اگر همه مردم بدانند که روزانه بطور میانگین ۸ لیوان آب نوشند خطر ابتلا به بعضی از اختلال‌های پوستی، مانند اگزما و چین و چروک را در خود کاهش می‌دهند. همچنین این مقدار کافی آب، باعث پاکسازی روده بزرگ، و جذب بهتر مواد غذایی می‌شود که خودِ این نیز کمکِ بزرگی در رفع مشکلات پوستی خواهد داشت.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
تقویت بدن با میوه نسترن
نوشتهٔ بعدی
تشخیص سبزیجات سالم از ناسالم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست