تشخیص سبزیجات سالم از ناسالم

سبک زندگی

تشخیص سبزیجات سالم از ناسالم

سبزیجات و صیفی جات بخش عمده ای از سبد تغذیه ای مصرفی هر فرد را به خود اختصاص داده است، در نتیجه انتخاب سبزیجات و صیفی جات سالم مهم به نظر می رسد.
هنگامی که به یک فروشگاه سبزی یا تره بار مراجعه می کنید عطر و بوی سبزیجات تازه به مشامتان می خورد و احساس تازگی و سلامت به شما دست می دهد ولی جالب است بدانید بخش زیادی از سبزیجات ممکن است با آب فاضلاب آبیاری شده باشد و انتخاب این سبزیجات و مصرف آنها سلامت شما را به خطر می اندازد.

آبیاری سبزیجات با آب فاضلاب شهری تصفیه نشده که حاوی آلودگی های بیولوژیکی و شیمیایی و فلزات سنگین و سمی می باشند خطرات بهداشتی زیادی را به همراه دارد، این آلودگی ها توسط گیاهان و سبزیجات جذب شده و سپس به بدن ما می رسد و اثرات نامطلوب زیادی را بر سلامت ما به جا می گذارد.

این یک حقیقت است

اخبار رسیده از آبیاری سبزیجات حاکی بر آن است که بخشی از سبزیجات و صیفی جات مصرفی ما از طریق سیستم آبهای آلوده و فاضلاب آبیاری می شود، در نتیجه رنگ و عطر این سبزیجات ما را فریب می دهد البته این تنها مشکل نیست و شاید سبزیجاتی پیدا کنیم که با آب تمیز آبیاری شود اما استفاده بیش از حد از کودها و سموم شیمیایی مجاز یا غیرمجاز نیز مشکل اساسی و جدانشدنی بوده در نتیجه اگر به فکر سلامت خود بخصوص سلامت فرزندان خود هستید باید به این امر توجه داشت، اگرچه تهیه ی محصولات کشاورزی که بتوان با خیال راحت و اطمینان مصرف نمود امری مشکل است.

بیشتر بخوانید:  محافظت از دندان

آبیاری سبزیجات و صیفی جات با فاضلاب هزینه های جبران ناپذیری را به مردم تحمیل می کند که به قیمت به خطر افتادن سلامتی شان تمام می شود چراکه انواع آلودگی های شیمیایی، میکروبیو انگلی که فاضلاب در خود دارد به واسطه این اتفاق به این محصولات منتقل می شود.

چاره کار چیست؟

همانطور که گفته شد آبیاری سبزیجات و صیفی جات با آبهای آلوده و استفاده کشاورزان از سموم و کودهای مجاز یا غیر مجاز مشکل اساسی ماست و مصرف مواد خوراکی سالم حق شهروندان است و همچنین از ظاهر سبزی و صیفیجات نمیتوان به سلامت آن پی برد.

اما چاره چیست؟ آیا قید سلامتی خود را بزنیم ؟ یا از مصرف سبزی و صیفی جات خودداری کنیم؟

امروزه در جهان بخصوص شهرهای توسعه یافته همانند آمریکا و کشورهای اروپایی اقدام به کاشت سبزیجات و صیفی جت مصرفی خود در کمترین فضای ممکن می کنند به طوری که برخی شهروندان در بالکن منازل، پشت بام و تراس و یا داخل آپارتمان و با شرایط خاص یا در باغچه و باغ های کوچک خود اقدام به کاشت تمامی سبزیجات و صیفی جات مورد نیاز خود می کنند، جالب است بدانید حتی برخی از آنها اقدام به فروش محصولات مازاد بر مصرف خود در بازارهای محلی می کنند و کسب درآمد می کنند.

علاوه بر کاشت سبزیجات معمول و شناخته شده می توانید در سایت گلس گاردن شاپ اقدام به تهیه و کاشت بذر انواع سبزیجات خارجی و صیفی جات کمیاب دنیا کنید و از طعم سبزی های محبوب جهان نیز لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:  نکاتی مهم و خواندنی درباره مایع نرم کننده حوله و لباس

خطری بزرگتر:

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا دیگر خطری که نمی توان از آن چشم پوشید آلودگی ایجاد شده از فاضلاب های بیمارستانی است، بیش از ۳۵ درصد بیمارستان های تهران فاضلاب خطرناک خود را وارد شبکه های جمع آوری آب های سطحی و چاه ها می کنند که از این فاضلاب ها نیز برای آبیاری سبزیجات و صیفی جات و باغات استفاده می شود.

متاسفانه فاضلاب های بیمارستانی خطری بسیار جدی تر از فاضلاب های شهری دارد، این فاضلاب حاوی ترکیبات عفونی و عوامل بیماری زا بوده که می تواند باعث بیماری های گوارشی، روده ای، انگلی، بیماری های ناشناخته و… شود.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
تاثیر نوشیدن آب بر سلامت پوست و مو
نوشتهٔ بعدی
طرز تهیه ناگت گیاهی خوشمزه و سالم به روش رستورانی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست