جلوگیری از سیاه شدن قارچ

سبک زندگی
بدون دیدگاه

خیلی از افراد با سیاهی قارچ مشکل دارند. در واقع وقتی شما می خواهید غذا درست کنید، ممکن است قارچ ها را خرد کنید و پس از مدتی این قارچ ها رنگشان تیره و قهوه‌ای ‌شود. خیلی از افراد با سیاه شدن قارچ ها مشکل دارند. هرچند اگر از قارچ های سیاه شده در غذا استفاده کنید، رنگ غذای شما نیز تغییر می‌کند. پس توصیه می‌شود که به هیچ عنوان از قارچ هایی که سیاه شده اند، استفاده نکنید. اما برای جلوگیری از سیاه شدن قارچ چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟ در این مقاله می‌خواهیم به همین موضوع بپردازیم. سیاه شدن قارچ یکی از مشکلات در آشپزی است و حتماً باید روش های جلوگیری از آن را یاد بگیرید. بنابراین در ادامه همراه ما باشید تا در این مقاله از وبسایت برکه فود به طور مختصر روش جلوگیری از سیاه شدن قارچ را به شما آموزش دهیم.

چه کار کنیم قارچ سیاه نشود؟

سیاه شدن قارچ خام

در این قسمت می خواهیم روش جلوگیری از سیاه شدن قارچ را به شما توضیح دهیم. پس تمام مراحلی را که می‌گوییم پشت سر هم انجام دهید و حتی یکی از آن ها را هم جا نیاندازید. در ابتدا باید قارچ ها را درون یک ظرف پر از آب سرد قرار دهید. قارچ ها را برای ۵ دقیقه درون آب سرد بگذارید. این کار باعث می‌شود شن های داخل قارچ بیرون بیاید. سپس به کمک یک ابر نرم قارچ‌ها را زیر آب سرد به خوبی بشویید و بعد قارچ ها را حلقه حلقه کنید. حالا یک عدد لیموترش را از وسط نصف کنید و نیمی از آب لیموترش را روی قارچ ها بریزید. با این روشی که ما به شما آموزش دادیم، می توانید قارچ ها را به مدت طولانی هم در فریزر قرار دهید. همچنین قارچ های شما بسیار سفید و تازه باقی می مانند. پس دیگر نگران سیاه شدن قارچ ها باشید.

بیشتر بخوانید:  خانه کوچک را چگونه چیدمان کنیم؟

سیاه شدن قارچ سرخ شده

برای سرخ کردن قارچ هم لیمو ترش می تواند باعث جلوگیری از تغییر رنگ قارچ ها شود. برای این منظور باید قارچ ها را درون تابه بریزید، سپس مقداری آب لیمو ترش تازه اضافه کنید و به آرامی قارچ ها را تفت دهید. با این روش قارچ ها تغییر رنگ نمی دهند. البته باید در نظر داشته باشید که علاوه بر نکاتی که ذکر شد، حتما باید از قارچ ها با کیفیت درجه یک استفاده کنید.

سخن پایانی
ما در این مقاله سعی کردیم تنها روشی را که برای جلوگیری از سیاه شدن قارچ وجود دارد، به شما آموزش دهیم. بنابراین حتماً از این روش استفاده کنید. در واقع روش دیگری که چندان مفید باشد، برای جلوگیری از سیاه شدن قارچ وجود ندارد. بنابراین این موضوع را جدی بگیرید. همچنین از قارچ های سیاه شده در غذای خود استفاده نکنید. این قارچ ها علاوه بر اینکه می‌توانند رنگ غذا را تیره کنند، می توانند باعث تغییر مزه غذا هم بشوند. علاوه بر این توجه کنید قارچ هایی را که سیاه شده اند، از همان ابتدا خریداری نکنید. زیرا ممکن است این قارچ ها خراب باشند. پس ممکن است در نهایت باعث مسمومیت غذایی شوند. بنابراین حتماً به این نکات توجه کنید و تمام مراحلی را که در بالا اشاره کردیم، مرحله به مرحله و پشت سر هم انجام دهید. حتما از این روش استفاده کنید تا تاثیر معجزه آسای آن را ببینید. امیدواریم این آموزش از وب سایت برکه فود برای شما بسیار کاربردی و مفید باشد.

بیشتر بخوانید:  روش شستن خاکشیر

مقالات مشابه

, , ,
نوشتهٔ پیشین
طرز تهیه کوکو عدس
نوشتهٔ بعدی
۷ خاصیت شگفت انگیز سویق عدس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست