طرز تهیه کوکو عدس

آشپزی
بدون دیدگاه

کوکوی عدس یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود.

مواد لازم برای ۴ نفر
عدس ۲ پیمانه
پیاز ۱ عدد درشت
روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری
سیر ۲ حبه
تخم مرغ ۱ عدد
جعفری ۵۰ گرم
آرد سوخاری ۱٫۵ لیوان
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت کوکوی عدس
مرحله اول
برای تهیه کوکوی عدس مجلسی ابتدا عدس را پس از پاک کردن به همراه ۲ لیوان آب و مقدار نمک داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا بپزد. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم
سپس به همراه روغن زیتون در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا پیاز سبک شود. در ادامه پیاز سرخ شده را داخل یک کاسهه مناسب می ریزیم و پس از اینکه عدس هم پخت، عدس را نیز به کاسه اضافه می کنیم و با هم ترکیب می کنیم.

مرحله سوم
در ادامه سیرها را با رنده ریز رنده می کنیم و به همراه جعفری خرد شده ، مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم. پس از اینکه عدس از حرارت افتاد و کاملا خنک شد تخم مرغ ها را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم
در این مرحله مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوندف سپس آرد سوخاری را کم کم اضافه می کنیم تا جایی که مایه کوکو منسجم شود و دیگر شل و آبکی نباشد. حالا یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

بیشتر بخوانید:  پنکیک ساده

مرحله پنجم
مقداری روغن داخل تابه می ریزیم و پس از اینکه روغن داغ شدف مقداری از مایه کوکو بر می داریم و با دست شکل می دهیم و در روغن داغ می اندازیم تا سرخ شود. پس از اینکه یک سمت کتلت ها سرخ شد آنها را بر می گردانیم.

مرحله ششم
سرخ کردن کتلت ها را می توانیم به صورت یکجا مانند کوکو سبزی هم انجام دهیم که سلیقه ای می باشد. در پایان کتلت ها را پس از سرخ کردن روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود، سپس سرو می کنیم.

مقالات مشابه

, , , , ,
نوشتهٔ پیشین
ترفندهای مرتب کردن کمد دیواری
نوشتهٔ بعدی
جلوگیری از سیاه شدن قارچ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست