خواص ارده شیره از درمان کم خونی تا تامین کلسیم بدن

تغذیه سالم

ارده یک ماده انرژی زا است. شیره انگور نیز به خاطر مواد قندی موجود در آن خواص بسیاری دارد. یک قاشق ارده و یک قاشق شیره حدود 125 کالری انرژی دارد.

درمان کم خونی 

یکی از خواص ارده شیره درمان کم خونی می‌باشد. دانه‌های کنجد سرشار از آهن هستند و شیره انگور نیز خون ساز است. ارده شیره انگور، ترکیبی دوچندان از منابع آهن است که به افزایش گلبول‌های قرمز بدن کمک کرده و باعث رفع کم خونی خواهد شد. پس به راحتی می‌توان ادعا کرد که ارده شیره برای کم خونی نیز مناسب است.

کاهش فشار خون بالا 

ارده و شیره هر دو خاصیت آنتی ترموبوتیک دارند یعنی ضد لختگی خون می‌باشند. منیزم موجود در ارده و شیره کاهنده فشار خون است. طبیعت گرم این دو ماده نیز به باز شدن عروق می‌تواند کمک کند و باعث کنترل فشار خون شود.

کاهش وزن

ارده به دلیل اینکه دیر هضم است به سرعت در افراد احساس سیری ایجاد می‌کند که این امر موجب می‌شود که فرد به مواد غذایی دیگری برای تامین انرژی نیاز پیدا نکند که این احساس سیری باعث کنترل وزن خواهد شد.

افزایش حجم عضلات

در ادامه مطالبی که ذکر شد بد نیست که به خواص ارده شیره در بدنسازی روی آوریم. شیره انگور غنی از قندهای طبیعی مفید است. کنجد نیز سرشار از پروتئین است. از آنجایی که در بدنسازی به موادی که غنی از کربوهیدرات و پروتئین هستند توجه می‌شود، ارده شیره انگور می‌تواند یک مکمل قوی برای تقویت عضلات باشد.

درمان افسردگی و اضطراب 

افسردگی و اضطراب از بیماری‌های رایج عصر کنونی ماست. یکی دیگر از خواص ارده شیره درمان افسردگی و اضطراب است. کنجد سرشار از چربی مفید امگا 3 است که منجر به کاهش اضطراب می‌شود. از طرفی منیزیم هم یکی از موادی است که باعث تقویت سیسیتم عصبی می‌شود و از اضطراب و استرس پیشگیری می‌کند. کنجد و شیره انگور هردو غنی از منیزیم هستند، بنابراین ارده شیره انگور باعث کاهش اضطراب و افسردگی می‌شود.

بیشتر بخوانید:  ۶ راه عجیب برای سوزاندن کالری

درخشش و زیبایی پوست

کلاژن پروتئینی است که عامل اصلی جوان سازی پوست است. ویتامین‌های A و C از مهم‌ترین ویتامین‌هایی هستند که باعث تقویت و کلاژن سازی پوست می‌شوند. این دو ویتامین در کنجد و شیره انگور به فراوانی وجود دارد. از طرفی دیگر، مس نیز از مهم‌ترین عناصری است که باعث بهبود و تقویت کلاژن سازی پوست می‌شود که منبع آن دانه‌های کنجد است.

تقویت قوای جنسی  

از جمله خواص ارده شیره برای مردان تقویت قوای جنسی است. وجود ویتامین‌های C، B1 و منیزیم موجب بهبود و تحرک اسپرم در مردان می‌شود. فقدان فولیک اسید در بدن باعث ایجاد اسپرم‌های غیر عادی شده که با مصرف ارده شیره می‌توان از بروز این امر جلوگیری به عمل آورد.

 تقویت و رشد مو 

پیشگیری از ریزش مو و کمک به رویش مجدد موها نیز از خواص ارده شیره به شمار می‌آید. آهن موجود در ارده شیره از ریزش موی ناشی از کم خونی جلوگیری می‌کند. ویتامین‌های موجود در کنجد و شیره انگور باعث تقویت فولیکول‌های مو شده و به رویش مجدد آنها نیز کمک می‌کند.

پیشگیری از سرطان 

آنتی اکسیدان‌های موجود با سلول‌های سرطانی مقابله می‌کنند. یکی از عوامل به وجود آمدن سلول‌های سرطانی وجود اضطراب و استرس است. مصرف ارده شیره باعث کاهش استرس می‌شود. مصرف این ماده باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. بالا بودن سیستم ایمنی بدن می‌تواند در مقابله با سلول‌های سرطانی عملکرد بهتری داشته باشد.

تامین کلسیم مورد نیاز بدن

کنجد موجود در ارده شیره سرشار از کلسیم است. حتی می‌تواند جایگزین خوبی برای منابع دیگر کلسیم همچون شیر یا ماست باشد. از این جهت تامین کلسیم مورد نیاز بدن هم جز خواصاین ماده به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید:  سه راه حل برای متوقف کردن عرق زیر بغل

علاوه بر مواردی که ذکر شد، مصرف این ماده برای سرفه، تنگی نفس، آسم، تقویت بنیه و رشد و رفع خستگی و پریشانی انتخاب مناسبی است.

 

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

, , , , ,
نوشتهٔ پیشین
دمپختک سیب زمینی با گوجه فرنگی
نوشتهٔ بعدی
معجزه خواب شب بر بدن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست