معجزه خواب شب بر بدن

سبک زندگی

 

یک فرد حدود یک سوم زندگی خود را در خواب می گذراند.معجزه خواب شب بر بدن بر هیچکس پوشیده نیست.
خواب آرام و با کیفیت به شما امکان می دهد سلول های سیستم عصبی مرکزی را بازیابی کنید ، این روش یک پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری ها است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

در هنگام خواب ، ترمیم زخم ها و سوختگی ها بسیار سریعتر اتفاق می افتد. خواب کافی به مغز اجازه می دهد تا مواد شیمیایی و عاطفی سلول های عصبی را بازیابی کند ،کمبود منظم خواب به طور شگفت انگیزی عملکرد بدن انسان را تضعیف می کند. در بسیاری از کشورهای پیشرفته ، از خواب درمانی به طور گسترده ای برای بهبود و فعال سازی سلول های عصبی – نورون ها استفاده می شود. اعتقاد بر این است که مزایای خواب در توانایی روانکاوی فرد در بهبود یا یافتن راه حل مناسب در خواب است.

فواید خواب کافی

به طور مستقیم در هنگام خواب ، مغز انسان مشغول تشخیص تمام مشکلات سیستم های بدن است و از مکانیسم های خود ترمیمی نیز استفاده می کند. پزشکان متوجه شده اند افرادی که خواب کافی دارند کمتر از بیماری های مزمن رنج می برند. در طول دوره خواب ، فشار خون و متابولیسم هورمونی نرمال می شود و سطح قند خون تثبیت می شود.

عوارض بی خوابی

این بی خوابی است که علت بیماری های بی شماری است. اگر فردی نتواند به مدت نیم ساعت بخوابد ، پس علت این پدیده استرس عاطفی یا استرس است. بیداری منظم در شب نشان دهنده مشکلات اندام های داخلی است ، ارگان بیمار سیگنالی به مغز می فرستد و شما از خواب بیدار می شوید. بیدار شدن زودهنگام از مشکلات هورمونی صحبت می کند. اگر شخصی که مدت زمان کافی خوابیده است کاملاً بیدار نشده و استراحت نکرده است ، ممکن است دچار مشکلات مغزی یا اختلال روانی پیشرفته ای مانند افسردگی شود.

بیشتر بخوانید:  راهکاری برای از بین بردن پرزهای لباس بافت

مضرات خواب زیاد

پزشکان معتقدند که خواب زیاد نیز مضر است. 10 ساعت خواب برای بزرگسالان منجر به اختلال در بیوریتم ها ، کاهش سطح انرژی بدن می شود ، که همچنین می تواند منجر به افسردگی ، بی علاقگی و سردرد شود. لازم است که میزان خواب را که تقریباً 6 یا 8 ساعت است ، تنظیم کنید.

روش های داشتن یک خواب خوب

برای داشتن یک خواب سالم و با کیفیت ، باید از قوانین پیروی کنید. محل خواب باید دارای تشک مناسب و پتو گرم اما نه زیاد گرم باشد. باید در اتاق خواب هوای تازه وجود داشته باشد ، اتاق باید قبل از خواب تهویه شود. دمای پایین هوا ، حدود 18-22 درجه ، برای خوابیدن مناسب است. متخصصان می گویند هرچه دمای اتاق خواب پایین باشد ، خواب بهتر است. اما ، با این وجود ، یک درجه حرارت مناسب باید به صورت جداگانه انتخاب شود.

در اتاق خواب باید از بوی شدید جلوگیری کرد ، اما برای بی خوابی می توانید از یک لامپ رایحه با روغنهای اساسی چوب صندل ،اسطوخودوس، هاپس ، شمعدانی بادرنجوبه،، و … استفاده کنید. روغن ها با توجه به اولویت شخصی انتخاب می شود. و بیشتر در مورد بوها. رایحه مرکبات باعث خوش خلقی هنگام بیدار شدن می شود.

مضرات استفاده از وسایل الکترونیکی قبل از خواب

قبل از خواب نباید مدت طولانی جلوی کامپیوتر یا صفحه تلویزیون بنشینید. محققان ژاپنی به این نتیجه رسیده اند که استفاده از تلویزیون ، کامپیوتر یا وسایل الکترونیکی درست قبل از خواب عاملی است که بر روند خوابیدن و کیفیت خواب تأثیر منفی می گذارد و می تواند منجر به اختلال در خواب (بی خوابی) شود.

بیشتر بخوانید:  چند فوت و فن مهم برای کدبانوگری

قبل از خواب غذا نخورید

چند ساعت قبل از خواب میل کنید (حداقل 2 ساعت). شکم پر برای خواب سالم مناسب نیست. اما شاید برخی از افراد برای داشتن خواب سالم نیاز به خوردن چیزی سبک داشته باشند.

تأثیر خواب شب بر بدن

برای استراحت و خواب با کیفیت باید برنامه غذایی کم کالری در روز داشته باشید. برای حفظ سلامتی ، فرد مطمئناً باید “امروز” بخوابد و “فردا” بیدار شود. هر ساعت خواب قبل از نیمه شب برابر با دو ساعت خواب بعد از نیمه شب است. سومنولوژیست ها معتقدند که یک فرد مانند طبیعت باید در صورت امکان ، هنگام غروب آفتاب بخوابد ، سحر از خواب بیدار شود. توصیه می شود که همزمان با غروب آفتاب به رختخواب بروید تا عادت به خواب رفتن ایجاد شود.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

, , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
خواص ارده شیره از درمان کم خونی تا تامین کلسیم بدن
نوشتهٔ بعدی
پنکیک بدون شیر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست