رازهای مهمی که باعث شادی میشود

سبک زندگی

رازهای شادی و خوشبختی

 1. گذشته را فراموش کنید تا زندگی شادی داشته باشید

 مطمئن باشید اگر کوله باری از خاطرات گذشته را حمل کنید هیچوقت خوشحال نخواهید بود. کار اشتباهی انجام دادید؟ تجربه وحشتناکی داشتید؟ هر چه که هست، باید فراموش کنید. حالا دیگر هیچ کاری نمی‌شود برای امور گذشته کرد به قول معروف گذشته ها گذشته الان باید برای زمان حال خود انرژی بگذارید و به آن تمرکز کنید.

۲- در زندگی مسوولیت پذیر باشید

 برای خوشحال بودن باید آزدی داشته باشید و بیشترین آزادی لازم، آزدی در انتخاب است. مهم نیست در چه شرایط بدی هستید این مهم است که برای هر کاری انتخابی آزادانه داشته باشید. مردم می‌توانند شما را آزار بدهند، اما این انتخاب با شماست که چگونه در قبال رفتار آنها عکس العمل نشان دهید. آزادی جرات می خواهد. آزادی انتخاب نیازمند جرات است تا بتوان مسوولیت زندگی را بر عهده گرفت. وقتی که کاری خوب پیش نمی‌رود نباید دیگران را مقصر بدانید. مسئولیت پذیر باشید چرا که شما قدرت انتخاب دارید.

۳- روابط بیشتری داشته باشید تا شادی بیشتری در زندگی تان به وجود بیاید

شادی حقیقی زندگی در دوستی هایی که در طول زندگی می سازیم، یافت می شود.دوستی با دیگران جایی‌ است که می‌توانیم خوشحالی واقعی را دریابیم. دلیلش ساده است: فقط در طول یک دوستی هم می‌ توانیم دوست داشته باشیم و هم دوستمان داشته باشند. تثبیت روابط با دیگران را یکی از مهمترین مسائل زندگی تان بدانید تا یک قدم به شادی حقیقی نزدیک شوید.

۴- محبت تان را چند برابر کنید تا شادی تان چند برابر شود

 علاقه، شما را به خوشحالی هدایت میکند. بنابراین نه تنها باید محبت تان را چند برابر کنید، بلکه باید خوتان را در معرض محبت دیگران نیز قرار دهید. با اینکار راه های جدید برای رسیدن به خوشحالی ایجاد می کنید. کلید گسترش محبت، کنجکاوی است. اگر فردی کنجکاو باشید، موج بی انتهای اتفاق های جالب منتظرتان خواهد بود.

بیشتر بخوانید:  رفع کامل زردی لیوان بدون مواد شیمیایی

۵- شخصیت خود را بسازید

 ساختن شخصیتی درست از خود لازمه شاد بودن است. هنگامی که شما با خود و دیگران  روراست هستید، در صلح خواهید بود. راه خود سازی با قول دادن و روی قول تان ماندن شروع می شود. مثلا: شما به خودتان قول می دهید که سیگار نکشید. وقتی روی قول تان می مانید، شخصیت تان را می سازید . یا اینکه به بقیه قول می دهید که سر وقت کارتان را انجام دهید؛ وقتی روی حرفتان می مانید، شخصیت تان را می سازید.

۶- خودتان باشید

 در صورتی می توانید خوشحالی را حس کنید که خودتان باشید. با انتظارات مردم از شما زندگی نکنید. شاید آنها از شما انتظار داشته باشند که شغلی خاص و روش زندگی خاصی داشته باشید اما وادار به اینکار نشوید. آنچه که هستید را بیابید و خودتان باشید.

 ۷- با هدف زندگی کنید

 برای داشتن یک زندگی رضایت بخش، باید هدف زندگی تان را بیابید و با صداقت تمام آن را دنبال کنید. ببینید چه چیزهایی برای شما مهم است و جرات پیگیری از آنها را برای خود فراهم سازید.

 ۸- سپاسگزاری‌هایتان را بشمارید

 خوشحال بودن آسان است اگر سپاسگزار باشیم. متاسفانه، دیدن چیزهایی که نداریم برای همه آسان تر از چیزهایی است که داریم. بعضی وقتها همه ما احتیاج به ضرری داریم که یادمان بیفتد برای آنچه که داریم سپاس گوییم. به آنچه که دارید بنگرید، به زودی متوجه می‌شوید که چیزهای زیادی برای خوشبختی دارید.

 ۹- خوش بین بودن همیشه باعث شادی می شود

 انسان‌های خوشحال می‌دانند که ذهن شان را چطور کنترل کنند. آنها هیچوقت اجازه نمی دهند تا افکار منفی وارد ذهن شان شوند. افراد شاد به وضعیت بد با افکار مثبت می نگرند. آنها همیشه در این باورند که حتی در بدترین شرایط می‌توان نکته مثبتی از همان وضعیت بد دریافت کرد.

بیشتر بخوانید:  چگونه آلرژی را از بین ببریم؟

 ۱۰- در کارتان خلاقیت به خرج دهید

 وقتی از خلاقیت تان استفاده می کنید ناخودآگاه شاد می شوید چرا که می دانید کاری که به اتمام رسانده اید همه و همه برگرفته از ذهن خلاقانه تان بوده است.

 ۱۱- با آنچه که دارید، شروع کنید

 مردمان شاد نیازی به چیزی که مجبور به شادی شان کند، ندارند. احتیاجی به شغلی خاص و سطح درآمد بالا ندارند. در عوض، آنها یاد گرفته اند با آنچه که دارند شادی کنند. آنها هنر رضایت مندی را یاد گرفتند. به آنچه که دارید قانع باشید تا خوشحال و مسرور شوید.

۱۲- تغییر کنید تا همیشه شاد باشید

 برای شاد بودن باید بالغ باشید. در حقیقت، روند یادگیری به خودی خود لازمه شاد بودن است. تا حالا هیجان رسیدن به چیزی را  احساس کرده اید؟ تا حالا از رسیدن به مرتبه بالاتری در زندگی مسرور شده اید؟ سعی کنید خود را در هر شرایطی به سمت و سوی شادی سوق دهید و هر چند وقت یکبار در زندگی تان تغییری بوجود آورید.

 ۱۳- از استعدادهایتان استفاده کنید

 از این نقل قول دو نکته را می‌توان دریافت کرد: اول اینکه باید استعدادهای خود را پیدا کنید، دوم اینکه از این استعدادها تمام و کمال استفاده کنید. قطعا لذت کاری را که با ذوق و شوق خودتان انجام می دهید همیشه بیشتر از کارهای حاضری است.

 ۱۴- حواس تان به مسائل پیش پا افتاده باشد تا شادی تان خراب نشود!

 درست است! در اغلب موارد این اتفاقات وحشتناک نیستند که خوشحالی ما را خراب می کنند. مسائل کوچکی هستند که شاید مهم به نظر نرسند ولی می‌توانند مخرب روحی بزرگی باشند. حتی قطره های کوچک می توانند کشتی خوشبختی شما را نیز غرق کنند، بنابراین حواستان را جمع کنید.

بیشتر بخوانید:  چند کاربرد فوق العاده چای کیسه ای که نمی دانستید

۱۵- بلند پروازی نکنید! استرس شادی را نابود می‌کند!

 اتمام جاه طلبی، آغاز خوشبختی است.اینکه زیاده خواه هستید خوب است، اما حریص نباشید. خودتان را به بهترین نحو بهبود بخشید اما ذهنتان را به همه چیز اختصاص ندهید.

 ۱۶- دیگران را شاد کنید تا از شادی آنها احساس خوشبختی کنید

 راه خوشحال بودن این است که اول دیگران را شاد کنید. هرچه بیشتر به مردم کمک کنید تا بخندند، بیشتر مسرور خواهید شد. خوشبختی و شادی از طریق خودخواهی بوجود نمی آید بلکه بالعکس. به قول معروف از هر دست بدهی از همان دست پس می‌گیری.

 ۱۷- یاد بگیرید دلسوز دیگران باشید

 دلسوزی امری محبت آمیز است و از خود پرستی افراد می کاهد. دلسوزی کردن هم می تواند دیگران و هم خود فرد را شاد کند. اما همین دلسوزی نیاز به تمرین دارد. از فکر کردن به افراد اطرافتان شروع کنید. از احتیاجات آنها باخبر شوید و راهی برای ملاقات با آنها پیدا کنید. حتی اگر اینکار از سر دلسوزی نباشد، کم کم به عنوان تمرین دلسوزی تلقی می شود.

 در هر صورت تمام این راهکار ها را در این نقل قول خلاصه می کنم:

شادی را خود ما انسان ها می سازیماین ما و شما هستیم که تصمیم می گیریم در زندگی شاد باشیم یا نباشیم. بیایید تصمیم بگیریم که هیچ وقت شادی‌هایمان را خراب نکنیم!  حتی اگر زلزله، سیل، یک کوه بدهی و قرض و وام و تورم هم در مسیرمان قرار گرفت.در همین شرایط هم خنده و انرژی مثبت دادن به دیگران را فراموش نکنید! ما در قبال همه انسان های کره زمین مسوولیم! اگر اطرافیان ناامیدانه سرشان را پایین انداختند شما با روحیه قوی نگذارید آنها جلوی مشکلات زانو بزنند!

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
علت شکرک زدن عسل
نوشتهٔ بعدی
تفاوت آبمیوه و اسموتی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست