تفاوت آبمیوه و اسموتی

تغذیه سالم

آبمیوه عصاره گیاهان و میوه‌ها هست که هیچ بافتی ندارد. در زمان آبگیری هر نوع بافتی از میوه گرفته می‌شود. آبمیوه در ذهن ما به عنوان یک نوشیدنی با خاصیت درمانی شکل گرفته . ما می‌خواهیم که میوه‌ها حتما به بدنمان ویتامین و مواد معدنی برساند.گرفتن آبِ میوه باعث می‌شود تا تمامی بافت و مقداری از پروتئین میوه و گیاه از بین برود. این یعنی بدن هیچ نیازی به هضم مواد مغذی آبمیوه پیدا نمی‌کند و به صورت مستقیم جذب خون می‌شود. شما می‌توانید آب هر گیاهی را بگیرید. مثل میوه، گیاهان، سبزیجات که از جمله نمونه‌هایی هستند که در اکثر آبمیوها ازشان استفاده می‌شود.

اسموتی چیست؟

اسموتی نوشیدنی است که از ترکیب و مخلوط کردن تهیه می‌شود. بدین معنی که اجزای یک میوه شکسته می‌شود و به حالت یک نوشیدنی در می‌اید. نوشیدنی که بافت دارد و آبکی نیست. بافت میوه شکسته و نرم می‌شود اما از بین نمیرود و از نوشیدنی حذف نمی‌شود. پس بدن شما برای هضم اسموتی نیاز به انجام عملیاتی دارد تا بتواند به صورت کامل این نوشیدنی را در بدن حل کند.

اما این تجزیه تحلیل شدید نیست و بدن خیلی فعالیت زیادی انجام نمی‌دهد.اسموتی در واقع نوعی از نوشیدنی است که قابلیت تطبیق بیشتری دارد یعنی شما به راحتی می‌توانید اجزای آن را تغییر دهید و جابجا کنید و تنوع پذیرتر از آبمیوه هست. برای تهیه اسموتی دست باز است مثلا به راحتی می توان از گیاهان، سبزیجات، میوه‌ها، دانه و مغزها، ادویه ها و هر چیز دیگری که دوست دارید استفاده کنید.

چه تفاوتی بین ارزش غذایی آبمیوه و اسموتی وجود دارد؟

آبمیوه در حقیقت واقعا یک نوشیدنی بی نظیر با قابلیت درمانی است. آبمیوه برای افرادی که گوارش فعال ندارد و کلا هضم انواع غذا و نوشیدنی برایشان سخت است بسیار مناسبه. این بخاطر آن است که حذف بافت  باعث آزاد شدن تمام مواد غذایی در بدن می‌شود بدون اینکه بدنتان برای هضم فعالیتی انجام دهد. آبمیوه برای سلامتی بسیار مفید هست.و شاید بتوان خیلی از مریضی‌ها را با آبِ بسیاری از میوه‌ها درمان کرد.اسموتی یک نوشیدنی مقوی و بسیار عالی برای کسانی هست که از آن به عنوان یک وعده غذایی استفاده می‌کنند.همچنین یک وعده غذایی بسیار خوب برای بعد از ورزش هست؛ چون اسموتی به اندازه‌ای ملایم و مقوی هست که هم انرژی مورد نیاز بدنتان را تامین کند که ۱۵ دقیقه بعد احساس گرسنگی نکند وهم وزنتان را بالا نبرد.

بیشتر بخوانید:  تناسب اندام و زیبایی پوست صورت با آلو خشک

اسموتی از جمله نوشیدنی هایی است که به شما کمک می‌کند تا ولع قبل از گرسنگی شما را رفع کند یعنی باعث می‌شود تا گرسنگی زیاد باعث نشود تا به غذا حمله کنید چون انرژی بدن را تقریبا تامین می‌کند به اهستگی غذا را میل می‌کنید.

اسموتی بدلیل وجود فیبر در آن باعث می‌شود تا روده تمیز شود. این فیبرها کمک می‌کنند تا سموم راه خروج از بدن را بهتر پیدا کنند.اسموتی همچینن برای کسانی که تصمیم به شروع کردن رژیم غذایی خام گیاخواری دارند بسیار عالی است . چون نمی دانند از کجا شروع کنند این نوشیدنی این فرصت را بهشان می‌دهد تا با این رژیم به آرامی وقف پیدا کنند.شما با روش مخلوط کردن و تهیه اسموتی می‌توانید نوشیدنی های بسیار لذیذ و خوش طعم و شیرین خلق و آن را تبدیل به یک غذای پر انرژی کنید.

چگونه آبمیوه و اسموتی تهیه کنیم؟

برای تهیه آبمیوه شما به یک آبمیوه گیری نیاز دارید. بخاطر داشته باشید که آبمیوه گیری باید دارای تیغه های تیز و دستگاه دارای سرعت بالا باشد. این موضوع اهمیت بسیار بالایی دارد زیرا باعث می‌شود تا ویتامین های ابِ میوه به خوبی حفظ شود.

برخی از گیاهان سبز رنگ دیر هضم هستند.که باعث می‌شود که گرفتن آب آنها علاوه بر اینکه ویتامین های لازم را به بدن میرساند براحتی هضم  شود.گیاهان سبز رنگ  عصاره خیلی کمی در خود دارند و این باعث می‌شود تا زمان ابگیری کمی طولانی شود.در ابگیری سعی کنید از میوه های تازه استفاده کنید. میوه های فصل بهترین گزینه برای ابگیری هستند. اگر خوردن آب میوه سرد مشکل است می‌توانید آن‌ها را گرم کنید. این گرم کردن باعث تسکین درد گلو و دردهای شکمی و … می‌شود.

بیشتر بخوانید:  خواص تخم بلدرچین

چطور مخلوط کنیم؟

پیشنهاد می‌شود که اگر تصمیم دارید که بصورت دائمی اسموتی درست کنید و آن را در رژیم غذایی خود بطور جدی قرار دهید؛ یک دستگاه مخلوط کن با سرعت بسیار بالا تهیه کنید. با مخلوط کن هایی با سرعت پایین زمان بیشتری صرف ترکیب و و خرد کردن مواد می‌شود و این موضوع فقط بحث سرعت و زمان نیست بلکه نتیجه کاملا متفاوت است.

درواقع اجزای میوه بخوبی از هم باز نمی‌شود و نتیجه شبیه اسموتی‌های عالی که با دستگاه با سرعت بالا به دست می آید، نمی شود. سرعت پایین اکسیژن بیشتری را وارد اسموتی می‌کند که این درصد اکسیده شدن را بالا می‌برد، که این یعنی مواد مغذی و مفید کمتری را به بدنتان می‌رسانید. با مخلوط کردن با دستگاه با سرعت بالا حداقل شمارا از بابت اینکه کمترین اکسیده شدن را وارد اسموتی کرده اید یانه مطمئن می‌سازد و بهترین بافت ممکن را به شما می‌دهد. برای بهترین نتیجه با ضربات پی در پی مواد را ترکیب کنید.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
رازهای مهمی که باعث شادی میشود
نوشتهٔ بعدی
آلرژی فصلی چیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست