روش نگهداری لیمو ترش

سبک زندگی
بدون دیدگاه

امروز در این مقاله قصد داریم درباره نگهداری لیمو ترش در فریزر و در خانه صحبت کنیم. شما می توانید با رعایت یکسری نکات و انجام دادن کارهای ساده لیموترش را برای زمستان به طور تازه استفاده کنید. نکاتی که در ادامه می خواهیم به شما آموزش دهیم، نکات بسیار ساده ای هستند. همچنین درباره گرفتن آب لیمو ترش هم یکسری نکات بسیار ظریفی وجود دارد که حتماً آن ها را هم به شما خواهیم گفت. به علاوه درباره خرید لیموترش خوب نیز صحبت خواهیم کرد.

چگونه لیمو ترش را در منزل نگهداری کنیم؟

خرید لیموی خوب
شما قبل از اینکه بخواهید لیمو ترش را برای زمستان نگهداری کنید، اول باید یک لیموترش خوب بخرید. بنابراین دانستن این نکات هم به شما در نگهداری لیمو ترش کمک می‌کند. نکات خرید لیمو ترش بسیار ساده و بدیهی هستند. اما یادآوری آن ها خالی از لطف نیست. لیموترش یکی از مرکبات بسیار مفید و مقوی است. خیلی از ویتامین‌های مفید در لیموترش وجود دارند. همچنین استفاده از لیمو ترش در انواع غذاها به سلامت جسم انسان کمک می کند. بنابراین برای سلامتی خودتان هم که شده این مقاله را از دست ندهید. در ادامه می خواهیم با مهم ترین نکات در خرید لیمو ترش خوب این مقاله را آغاز کنیم.

نکات مهم در خرید لیمو ترش خوب

اولین نکته که هنگام خرید لیموترش باید به آن توجه داشته باشید، ظاهر و شکل لیموترش است. یکی از ویژگی‌های لیموترش خوب این است که پوستی بسیار صاف، شفاف، درخشان و سالم داشته باشد.
در مرحله بعدی باید توجه کنید که لیموهایی را انتخاب کنید که وزن زیادی نسبت به سایز خودشان دارند. همچنین لیموهایی که پوست ‌شان کلفت و اسفنجی است، کم آب هستند و این لیموترش ها برای نگهداری و آبگیری مناسب نیستند.

بیشتر بخوانید:  چگونه نگرانی و اضطراب را دور کنیم؟

ظاهر لیمو ترش
در مرحله بعدی باید به خرابی روی پوست لیموترش توجه کنید. برای نگهداری لیموترش باید توجه کنید که لیموی خراب نخرید. نباید هیچ گونه خرابی و له شدگی روی پوست لیموترش وجود داشته باشد. اگر چنین چیزی روی پوست لیموترش مشاهده کردید، به این معنی است که به طور درست و استاندارد نگهداری نشده است. بنابراین از خرید آن لیموترش صرف نظر کنید. همچنین لیموترش هایی را انتخاب کنید که سایز بزرگ تری دارند. چون این لیمو ترش ها برای آبگیری مناسب تر هستند. لیموترش های کوچک آب کمتری دارند.

لیمو ترش رسیده
توجه داشته باشید که لیموترش با بقیه میوه ها و سبزیجات فرق می کند. شما وقتی گوجه فرنگی کال را از روی درخت می چینید، با گذشت زمان به تدریج گوجه ها می رسند. اما در مورد لیموترش اینگونه نیست. اگر لیموترشی را دیدید که به خوبی نرسیده است، آن را انتخاب نکنید. زیرا بعد از آن هم کال می ماند. بنابراین لیموترش های رسیده را انتخاب کنید تا برای نگهداری لیمو ترش هم دچار مشکل نشوید. لیموهای رسیده در یخچال حدود یک هفته سالم می مانند. همچنین به این نکته توجه داشته باشید در میوه فروشی ها برای نگهداری و زیبایی لیمو آن ها را در مواد نفتی می غلتانند. اما این مواد برای سلامتی انسان مضر است. پس لیموترش را به خوبی بشویید. همچنین سعی کنید لیموترش هایی را خریداری کنید که در نزدیکی محل زندگی شما کشت شده اند.

نکات نگهداری لیمو ترش

اما حالا زمان آن رسیده است که یکسری نکات درباره نگهداری لیمو ترش به شما آموزش دهیم. در ابتدا سعی کنید لیموترش هایی را انتخاب کنید که به هیچ عنوان لکه روی پوست آن ها وجود نداشته باشد. حتی اگر لکه قهوه ای بسیار کوچکی روی پوست باشد، نباید از آن استفاده کنید. سپس لیموترش های سالم را کامل بشویید.

بیشتر بخوانید:  چند روش حرفه ای تشخیص هندوانه سرخ و شیرین

خشک کردن لیمو ترش
آن ها روی دستمال بگذارید تا خشک شوند. حدود یک ساعت زمان لازم است تا پوست لیموترش ها به طور کامل خشک بشود. بعد از آن وقتی که لیموترش ها کاملاً خشک شدند، آن ها را داخل کیسه فریزر قرار دهید و خیلی محکم آن ها را ببندید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان هیچ گونه هوایی نباید وارد کیسه بشود.

فریز کردن لیمو ترش
حالا لیموها را درون فریزر قرار دهید. به این ترتیب شما می توانید لیموترش ها را برای زمستان هم نگهداری کنید. همچنین لیموترش ها بسیار سالم باقی می مانند. توجه کنید هر وقت خواستید از لیموها استفاده کنید، آن ها را یک ربع زودتر از فریزر خارج کنید تا یخ آن ها آب شود.

نگهداری طولانی مدت
برای نگهداری طولانی مدت لیمو ترش حتما باید لیموها را به صورت ورقه ای برش بزنید، سپس هسته های درون لیمو ترش را خارج کنید. اگر هسته های لیمو ترش مدت زیادی درون لیمو ترش فریز شده بمانندف باعث تلخ شدن لیمو ترش می شوند.

روش جالب برای گرفتن آب لیمو ترش

برای گرفتن آب لیمو ترش توصیه ما این است که ابتدا لیموترش را روی سطح صافی مثل میز با فشار تقریباً زیادی بغلتانید. این کار باعث می‌شود تا آب بیشتری از لیموترش بدست بیاورید. سپس به کمک یک پوست کن سعی کنید پوست لیموترش را خلال کنید. در این مرحله می‌توانید از رنده هم استفاده کنید. توجه کنید که قسمت سفید پوست لیمو را برش نزنید. چرا که این قسمت طعم بسیار تلخی دارد. حالا می توانید از آب لیموترش به راحتی استفاده کنید.

مقالات مشابه

, , , , ,
نوشتهٔ پیشین
طرز تهیه اسموتی طالبی
نوشتهٔ بعدی
طرز تهیه کوکی لاهیجان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست