طرز تهیه آبنبات شیری

آشپزی

طرز تهیه آبنبات شیری

مواد لازم آبنبات شیری

شکر ۲ لیوان
شیر پرچرب ۲ لیوان
شیر کم چرب ۲ لیوان
کره ۲۰ گرم
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
گلاب حدود ¼ لیوان

طرز تهیه آبنبات شیری

مرحله اول
برای تهیه آبنبات شیری سنتی ابتدا شیر را به همراه شکر داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و به خوبی با هم ترکیب می کنیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم شیر شروع به جوشیدن کند.

مرحله دوم
پس از اینکه شیر جوشید، حرارت را کم می کنیم، سپس به آرامی مواد را ترکیب می کنیم تا به غلظت برسند و رنگشان مایل به نباتی شود. توجه داشته باشید باید حدود یک تا یک ساعت و نیم شیر و شکر را هم بزنیم.

مرحله سوم
پس از اینکه مواد به غلظت مناسب برسد، مانند حلوا از دیواره های قابلمه جدا می شود. در ۱۵ دقیقه پایانی زعفران دم کرده را به همراه کره به قابلمه اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم تا مواد به خوبی یکدست شوند.

مرحله چهارم
پس از اینکه مواد به غلظت مناسب رسیدند، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم مواد از داغی بیفتند، سپس گلاب را اضافه کرده و مایه آبنبات را به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه دیگر به آرامی مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم
حالا پشت یک سینی مناسب را با روغن چرب می کنیم، سپس مواد را با دست تست می کنیم و در صورتی که داغی مواد دست را نمی سوزاند، به پشت سینی منتقل می کنیم. در ادامه گوشتکوب را با روغن چرب می کنیم.

بیشتر بخوانید:  کله جوش

مرحله ششم
حالا مواد را با گوشتکوب می کوبیم تا یکدست و صاف شوند. بعد از این مواد پهن شدند، یک پلاستیک روی مواد قرار داده و مجددا مواد را با وردنه صاف می کنیم. در ادامه مایه آبنبات را کنار می گذاریم تا کاملا خنک شود، سپس به صورت دلخواه برش می زنیم.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

, ,
نوشتهٔ پیشین
بهبود گردش خون با چند خوردنی خوشمزه
نوشتهٔ بعدی
پاک کردن لکه آب روی سطح چوبی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست