بهبود گردش خون با چند خوردنی خوشمزه

تغذیه سالم

بهبود گردش خون با چند خوردنی خوشمزه

اگر خون به درستی در رگ ها جریان نداشته باشد مشکلاتی مانند پاهای متورم و گرفتگی عضلات دیده می شود. اما با رعایت نکات تغذیه ای می توان جریان گردش خون را بهتر کرد.

راهکارهای بهبود گردش خون در بدن

مصرف زردچوبه و زنجبیل
زنجبیل شبیه به فلفل تند است و جریان خون را به شدت بهبود می بخشد. ریشه زردچوبه هم دارای خواص ضد التهابی است و در واقع زردچوبه از لخته شدن خون جلوگیری کرده و جریان خون را به متعادل ترین حد ممکن می رساند.

مصرف دانه آفتابگردان
دانه آفتابگردان حاوی ویتامین E است که از لخته شدن خون جلوگیری می کند. همچنین به بهبود جریان خون کمک می کند. مواد غذایی مثل زیتون، دانه کدوتنبل و آجیل هم شبیه دانه آفتابگردان عمل می کند.

مصرف پرتقال
پرتقال و دیگر مرکبات حاوی ویتامین c هستند و جزء رقیق کننده های طبیعی خون محسوب می شوند. آن ها دیواره رگ ها را قوی کرده و از جریان خون ضعیف جلوگیری خواهند کرد.

مصرف غذاهای تند
غذای تند غلظت لیپوپروتئین کمی دارد که کلسترول و چربی را به جریان خون وارد می کند و باعث انعقاد خون خواهد شد. فلفل های تند التهاب را از بین برده زیرا غنی از ویتامین A و ویتامین C هستند و دمای بدن را افزایش داده که جریان خون را بهبود می بخشد.

بهبود گردش خون با چند خوردنی خوشمزه

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مصرف کاکائو
مصرف کاکائو به بهبود گردش خون کمک می کند زیرا کاکائو دارای فلاوونوئیدهایی است که به طور طبیعی در گیاهان و میوه ها وجود دارند.

بیشتر بخوانید:  خوردن نان خشک چه مزایایی دارد؟

مصرف سیر
سیر خواص فوق العاده ای دارد و برای تصفیه خون مفید است و سبب پیشگیری از تشکیل پلاک های خونی می شود. برای بهبود جریان خون مصرف موادغذایی دیگر هم خانواده سیر مانند تربچه، پیاز و تره فرنگی نیز بسیار موثرند.

مصرف تخم مرغ
تخم مرغ. سرشار از ویتامین E و اسیدهای چرب امگا 3 است و ارزش غذایی بالایی دارد وبه حفظ غشای سلولی کمک و جداره های رگ ها را تقویت می کند.

استفاده از لیموترش
لیموترش با سرماخوردگی، آنفلوآنزا، تب مقابله می کند و مواد موجود در آن باعث افزایش جریان خون شده و حالت چسبناکی رگ های خونی را کاهش می دهد.

کشش بدن
کشش بدن به صورت روزانه به مدت 5 دقیقه بسیار عالی است. این حرکت ساده را می توانید در هر جایی از بدن انجام دهید. با کشش بدن سعی کنید دستتان را به سمت انگشتان پا برسانید که با این کار جریان خون در بدن تحریک شده و افزایش پیدا خواهد کرد.

مصرف شکلات تلخ
شکلات تلخ حاوی فلاوونیدهایی است که به صورت طبیعی در میوه و گیاهان وجود دارد و همچنین جریان خون را بهبود می بخشد و در مقایسه با شکلات سفید و شیرین که هیچ فلاوونیدی ندارد، بسیار عالی تر عمل می کند.

 مصرف ماهی
ماهی آزاد حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که برای سلامت قلب و بهبود گردش خون در رگ ها مفید هستند.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

,
نوشتهٔ پیشین
طرز تهیه شیرینی چشم آهو
نوشتهٔ بعدی
طرز تهیه آبنبات شیری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست