طرز تهیه خورش کنگر

آشپزی

طرز تهیه خورش کنگر

خورش کنگر یا کنگر خورشه ارومیه، یکی از خورش‌های خوشمزه‌ و سنتی ارومیه است که با کنگر و گاهی نعنا و جعفری، پیاز، گوشت گوسفندی، ادویه و نمک درست می‌شود و از نظر ظاهری شباهت زیادی به خورش کرفس دارد. خورش کنگر را معمولا با رب‌ گوجه، لیموی خشک یا غوره مزه‌دار می‌کنند.

مواد لازم برای چهار نفر

۵۰۰ گرم گوشت ماهیچه گوسفندی خرد شده
۲ کیلوگرم کنگر
۳ قاشق سوپ‌خوری پیاز داغ
۳ قاشق سوپ‌خوری روغن
نصف فنجان آب لیمو ترش
یک قاشق سوپ‌خوری زعفران دم‌کرده
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه خورش کنگر

گوشت خرد شده را به‌همراه پیاز داغ در قابلمه کمی تفت دهید؛ سپس سه تا چهار لیوان آب در قابلمه بریزید تا گوشت روی حرارت ملایم گاز بپزد. ساقه‌های کنگر را تمیز کنید و تیغ آن‌ها را بگیرید. کنگر را بشویید و آن را خرد کنید. سپس کنگر را با سه تا چهار قاشق سوپ‌خوری روغن سرخ کنید. کنگر سرخ شده را در قابلمه خورش بریزید و صبر کنید تا کنگر نیز بپزد. کنگر باید تاحدی بپزد که له نشود. در آخر، نمک، فلفل، آب لیمو و زعفران دم‌کرده را به خورش بیفزایید و اجازه دهید تا خورش جا بیفتد. خورش کنگر را با برنج سرو کنید.

نکات مهم برای تهیه خورش کنگر

  • شما می‌توانید برای تهیه خورش کنگر از نعنا و جعفری هم استفاده کنید. برای این کار یک کیلوگرم نعنا و جعفری را با یک کیلوگرم کنگر خرد شده مخلوط کرده و سرخ کنید.
  • ترشی خورش کنگر از آب لیمو یا آبغوره است. البته شما می‌توانید کمی رب گوجه‌فرنگی سرخ شده یا لیمو عمانی نیز در خورش بریزید.
بیشتر بخوانید:  پای ماهی

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
علائم کمبود ویتامین در بدن
نوشتهٔ بعدی
راه های ساده پاک کردن لکه از کف اتو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست