طرز تهیه شیرینی چشم آهو

آشپزی

شیرینی چشم آهو یکی از انواع شیرینی های خوشمزه ترکیه ای است که به صورت شربتی سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی چشم آهو در ادامه با سایت برکه فود همراه باشید.

مواد لازم شیرینی چشم آهو

کره ۱۲۵ گرم
پودر قند ۵۰ گرم
آرد قنادی ۲۰۰ گرم
آرد سمولینا ۵۰ گرم
پودر نارگیل ۲۵ گرم
آرد بادام ۲۵ گرم
بکینگ پودر ½ قاشق چایخوری
نمک ۱ پنس
تخم مرغ ۱ عدد
زرده تخم مرغ ۱ عدد
شکر ۳ پیمانه
آب ۳ پیمانه
آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی چشم آهو

مرحله اول
برای تهیه شیرینی چشم آهو ابتدا شربت بار را درست می کنیم، برای این منظور شکر را به همراه آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا شکر به طور کامل حل شود.

مرحله دوم
حالا صبر می کنیم تا شربت شروع به جوشیدن کند. پس از گذشت ۱۰ دقیقه آب لیمو ترش را اضافه کرده و شربت را از روی حرارت کنار می گذاریم تا خنک شود. در ادامه شکر و پودر قند را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم
حالا با دور تند همزن مواد را مخلوط می کنیم تا رنگشان روشن شود. در ادامه پودر نارگیل را به همراه آرد سمولینا، آرد بادام، نمک و بکینگ پودر اضافه کرده و مواد را مجددا مخلوط می کنیم تا به خوبی با هم ترکیب شوند.

مرحله چهارم
در این مرحله تخم مرغ را اضافه کرده و ۳۰ ثانیه دیگر مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد یکدست شود. در ادامه آرد را روی مواد درون کاسه الک می کنیم و با لیسک مواد را مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه سالاد پاپاتیا خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

مرحله پنجم
زمانی که خمیر دیگر به دست نچسبید، اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم. در ادامه فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی به طور کامل پوشش می دهیم.

مرحله ششم
در این مرحله به اندازه یک گردو از خمیر بر می داریم و آنرا به صورت چشم شکل می دهیم، سپس درون سینی فر می چینیم. پس از اینکه تمام خمیر را آماده کردیم، زرده تخم مرغ را با چنگال هم می زنیم و خمیرها را با آن رومال می کنیم.

مرحله هفتم
حالا سینی فر را به مدت ۱۸ تا ۲۲ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا شیرینی ها به طور کامل بپزند. در آخر پخت، گریل را روشن می کنیم تا روی شیرینی ها به طور کامل طلایی شود، سپس شیرینی ها را از فر خارج می کنیم.

مرحله هشتم
حالا شربت بار که خنک شده است را روی شیرینی ها داغ می ریزیم و اجازه می دهیم شربت به طور کامل به خورد شیرینی ها برود. در نهایت شیرینی ها را در ظرف مورد نظرمان می چینیم و با پودر پشته تزیین می کنیم.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
میوه انار چه خواصی دارد؟
نوشتهٔ بعدی
بهبود گردش خون با چند خوردنی خوشمزه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست