طرز تهیه کباب رو پلو

آشپزی
بدون دیدگاه

کباب رو پلو

کباب رو پلو یکی از انواع کباب های خوشمزه و ساده ایرانی است که با دستورهای متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب رو پلو در ادامه با سایت برکه فود همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ تا ۴ نفر
پیاز درشت ۱ عدد
گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
پودر جو دو سر یا آرد سوخاری ۲ قاشق سوپ خوری
زردچوبه و نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
گلپر ۱ قاشق چای خوری
سماق نصف قاشق چای خوری
روغن ۱ قاشق غذا خوری
زعفران دم شده به مقدار لازم
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری
آبلیمو ۱ قاشق غذا خوری
برنج ۳ پیمانه
سیب زمینی یا نان برای ته دیگ به مقدار لازم
گوجه به مقدار لازم

طرز تهیه کباب رو پلو

مرحله اول
برای تهیه کباب رو پلوی مجلسی در ابتدای کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم و رنده می کنیم. سپس درون یک کاسه گوشت چرخ کرده و پیاز رنده شده را به آن اضافه می کنیم. پودر جو دو سر را اضافه کرده و ادویه ها را به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم
در این مرحله نمک هم اضافه کرده و مواد را با هم ورز می دهیم تا کامل مزه دار و یک دست شود. سپس کباب را کف یک ماهی تابه بدون روغن پهن می کنیم و به طور یک نواخت ضخامت آن را مرتب می کنیم.

مرحله سوم
تابه را روی شعله کم قرار می دهیم و زمان می دهیم تا بپزد. بعد از چند دقیقه آب می اندازد و با آب خودش می پزد. وقتی که گوشت پخته شد و آب آن کامل کشیده شد، یک قاشق روغن و ۲ قاشق از زعفران دم کرده را به آن اضافه می کنیم.

بیشتر بخوانید:  گریل میگو با آناناس

مرحله چهارم
سپس اجازه می دهیم تا کامل سرخ شود. سپس کباب را بر گردانده تا طرف دیگر آن نیز سرخ و برشته شود. برای سس، یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم. وقتی که داغ شد، رب گوجه را به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم
سپس آبلیمو را اضافه کرده و تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی کاملا سرخ شود. در ادامه دو طرف کباب آماده شده را به این سس آغشته می کنیم. برنج را که قبلا حدود ۲ ساعت با آب و نمک خیس کرده ایم را آبکش می کنیم.

مرحله ششم
در این مرحله یک قابلمه را پر آب کرده و روی حرارت قرار می دهیم تا بجوشد. سپس برنج را به آب در حال جوش و نمک اضافه کرده و می گذاریم تا نیم پز شود. آن را آبکش می کنیم. کف قابلمه را کمی روغن می ریزیم.

مرحله هفتم
سپس روی حرارت قرار می دهیم. سیب زمینی ورقه ای یا نان به عنوان ته دیگ کف قابلمه می چینیم. برنج آبکش شده را روی آن ریخته و نصف استکان زعفران دم شده را به آن اضافه می کنیم. سپس کباب آماده را روی پلو قرار می دهیم تا با پلو دم بکشد.

مرحله هشتم
در این مرحله گوجه ها را شسته و اگر درشت است کمی خرد می کنیم. یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس گوجه ها را درون تابه سرخ می کنیم و برنج و کباب را با آن تزیین می کنیم.

بیشتر بخوانید:  دستور پخت خورشت قرمه سبزی

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
طرز تهیه باقلا وابیج
نوشتهٔ بعدی
طرز تهیه آش بی بی سه‌شنبه؛ غذای نذری اراک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست