طرز تهیه کته لوبیا چشم بلبلی

آشپزی

طرز تهیه کته لوبیا چشم بلبلی

مواد لازم برای ۴ نفر

لوبیا چشم بلبلی ۱ پیمانه
پیاز ۱ عدد
زعفران به میزان لازم
مرغ ۴ تکه
برنج ۳ پیمانه
شوید خرد شده بهمیزان لازم
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
روغن مایع به میزان لازم

طرز تهیه کته لوبیا چشم بلبلی

مرحله اول
چشم بلبلی در تمامی فصول به شکل خشک شده در دسترس است. برای تهیه کته خوشمزه با لوبیا چشم بلبلی ابتدا لازم است تا ابتدا چشم بلبلی را پاک کرده و بشویید. سپس در مقدار مناسبی آب بگذارید تا چند ساعتی خیس بخورد.

مرحله دوم
آب چشم بلبلی را عوض کرده و دوباره رویش آب بگیرید. چشم بلبلی را با کمی نمک روی حرارت بگذارید تا بپزد. بهتر است برای درست کردن انواع پلو و دمی، از برنج ایرانی استفاده کنید. برنج را پا کرده و آن را بشویید.

مرحله سوم
سپس برنج را نسبت به تازگی آن چند ساعتی در آب بخیسانید. بعد از این که کمی برنج نرم شد؛ آن را در قابلمه ای ریخته و کمی روغن اضافه کنید. اجازه دهید تا برنج بر روی حرارت بجوشد و آب برنج کم کم تبخیر شود.

مرحله چهارم
بعد از اینکه آب اضافی برنج حسابی کشیده شد؛ لوبیا چشم بلبلی پخته شده و شوید تر یا خشک را با آن مخلوط کنید. برای این که پلو خوب دم بکشد بهتر است روی در قابلمه دم کنی بگذارید. حرارت زیر قابلمه را کم کنید تا برنج به آهستگی دم بکشد.

مرحله پنجم
پیاز را شسته و بر روی تخته برش خرد کنید. حالا پیاز را درون قابلمه و با مقدار کمی روغن تفت دهید. بعد از اینکه رنگ پیازها کمی برگشت به آن نمک و فلفل و زعفران را اضافه کنید. حالا تکه های مرغ را در آن بغلتانید و اجازه دهید تا اطراف مرغ سرخ شود.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه دسر هویج خوشمزه و مخصوص با بیسکویت و عسل

مرحله ششم
برای اینکه مرغ حسابی مزه دار و مغزپخت شود؛ نصف لیوان آب به آن اضافه کرده و در قابلمه را ببندید. بعد از اینکه کته لوبیا چشم بلبلی دم کشید و مرغ نیز کاملا پخت؛ می توانید آن را بر روی دیس بکشید و بر سر سفره ببرید.

مقالات مشابه

, , ,
نوشتهٔ پیشین
خواص توت سیاه
نوشتهٔ بعدی
آلوده ترین ابزار و وسایل آشپزخانه را بشناسید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست