خواص توت سیاه

تغذیه سالم

خواص توت سیاه

توت سیاه یکی از انواع میوه های محبوب فصل بهار و تابستان است که خواص بسیاری برای سلامتی بدن دارد، برای آشنایی بیشتر با زیان ها و خواص توت سیاه در ادامه با سایت برکه فود همراه باشید.

خاصیت های توت سیاه

لاغری و کاهش وزن
توت سیاه از میوه هایی محسوب می شود که معمولا در رژیم های لاغری گنجانده می شود، این میوه دارای کالری بسیار کمی می باشد و به همین دلیل برای کاهش وزن مناسب است. علاوه بر این توت سیاه دارای مقادیر غنی از فیبر می باشد که پس از مصرف باعث کاهش اشتها نیز می شود.

مفید برای دیابتی ها
افرادی که دارای دیابت نوع ۲ هستند، پس از مصرف کربوهیدرات ها با افزایش قند خون روبرو می شوند. مصرف تت سیاه می تواند باعث کاهش احتمال افزایش قند خون پس از مصرف کربو هیدرات ها شود. علاوه بر این فیبر فراوان موجود در توت سیاه می تواند به کاهش قند خون در افراد دیابتی نیز کمک کند.

بهبود گردش خون
یکی دیگر از خاصیت های مهم توت سیاه این است که می تواند گردش خون را در بدن بهبود بخشد. توت سیاه به دلیل وجود آهن فراوان علاوه بر اینکه می تواند باعث افزایش تولید گلبول های قرمز شود، برای درمان کم خونی نیز مفید است.

درمان یبوست
یبوست به دلیل عدم حرکات روده ای ایجاد می شود، توت سیاه به دلیل وجود فیبر فراوان علاوه بر افزایش حجم مدفوع، باعث می شود روند حرکات روده ای بهبود یابد که در نتیجه باعث بهبود و پیشگیری از ابتلا به یوبست می شود.

بیشتر بخوانید:  درمان درد معده با طب سنتی

خواص ضد سرطان
توت سیاه در طب سنتی چینی به عنوان یک درمان کننده طبیعی سرطان شناخته می شود و در تحقیقات بسیار مشخص شده است که ترکیبات موجود در توت سیاه می توانند به پیشگیری و درمان انواع سرطان کمک کنند.

سلامت دستگاه گوارش
همانطور که می دانید مواد غذایی دارای فیبر معمولا برای دستگاه گوارش مفید هستند. توت سیاه یکی از میوه هایی است که دارای مقادیر غنی فیبر می باشد و به همین دلیل می تواند به روند کلی سلامت دستگاه گوارش کمک کند. ضمن اینکه مصرف توت سیاه برای هضم بهتر غذا نیز مفید می باشد.

بهبود کبد چرب
برخی مطالعات نشان داده است که توت سیاه می تواند باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری شایع کبد چرب شود. توت سیاه پر از مصرف از تشکیل توده های چربی در کبد جلوگیری می کند و به همین دلیل می تواند به درمان کبد چرب نیز کمک کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن
یکی از خاصیت های مهم توت سیاه این است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. توت سیاه حاوی مقادیر غنی از انواع انتی اکسیدان های قوی مثل ویتامین C می باشد و به همین دلیل علاوه بر بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن باعث تقویت آن نیز می شود.

کاهش کلسترول خون
تحقیقات بر روی برخی حیوانات نشان داده است که توت سیاه می تواند علاوه بر اینکه کلسترول مفید خون را افزایش دهد، باعث کاهش کلسترول بد خون شود که در نتیجه به کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری های قلبی کمک می کند.

بیشتر بخوانید:  مواد غذایی مفید برای وقتی دندون درد داریم

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

, , ,
نوشتهٔ پیشین
طرز تهیه طاجین مرغ
نوشتهٔ بعدی
طرز تهیه کته لوبیا چشم بلبلی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست