فواید لبخند زدن

سبک زندگی

فواید لبخند زدن :مطمئنا شما نیز متوجه تأثیرات لبخند زدن بر افزایش زیبایی و شادابی چهره شده‌اید. اکثر آدم‌ها جذب افراد خوشرو و لبخند به لب می‌شوند و ارتباط بیشتری با آن‌ها برقرار می‌کنند. این موضوع یکی از مهم‌ترین اصول برقراری روابط اجتماعی مؤثر با دیگران تلقی می‌شود. لبخند زدن آستانه‌ی تحمل شما را بالا می‌برد و از فشارهای روانی می‌کاهد. با آگاهی از این مسئله می‌توانید اضطراب و استرس خود را کاهش دهید و یا آن‌ها را تحت کنترل درآورید.

امروزه به دلیل مشکلات زیادی که مردم دارند گاهی اوقات لبخند زدن را فراموش می‌کنند. به طور متوسط بزرگسالان روزانه ۲۰ مرتبه لبخند می‌زنند در حالی که کودکان روزانه چهار صد مرتبه این کار را انجام می‌دهند. لبخند زدن باعث فعال شدن پیام رسان‌های عصبی در مغز و ترشح هورمون اندروفین، سروتونین و دوپامین در مغز می‌شود و فرد احساس شادی می‌کند.

این هورمون‌ها نوعی مسکن طبیعی برای مغز هستند. هورمون‌های شادی آور نه تنها بدن را آرام می‌کنند بلکه افسردگی و خطرابتلا به بیماری‌های روانی را کاهش می‌دهند‌.

چند دلیل که هر روز به طور آگاهانه برای لبخند زدن تلاش کنید.

لبخند زدن ما را جذاب‌تر می‌کند

ما به طور طبیعی جذب افرادی می‌شویم که لبخند می‌زنند. یک عامل واقعی جذب فیزیکی با عمل لبخند زدن مرتبط است. جای تعجب نیست که حالت‌های شدید یا منفی صورت مانند اخم، ترشرویی و ادا و اصول در واقع برعکس عمل می‌کنند و به طور مؤثر مردم را از فرد دور می‌کنند. در عوض، از قدرت جذب لبخندتان برای جذب مردم به خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با بهترین روش ها برای تمیز و ایمن نگه داشتن آشپزخانه
لبخند زدن استرس را برطرف می‌کند

استرس می‌تواند در تمام وجود ما نفوذ کند و واقعاً در چهره ما نمایان شود. لبخند زدن نه تنها به شما کمک می‌کند خسته، فرسوده و شکسته به نظر نرسید، بلکه در واقع، می‌تواند به کاهش استرس شما هم کمک کند.

حتی اگر تمایل به لبخند زدن ندارید و یا نمی‌دانید که لبخند می‌زنید یا خیر، لبخندزدن می‌تواند استرس را کاهش دهد. وقتی استرس دارید، وقت بگذارید و لبخند بزنید. شما و اطرافیانتان از مزایای آن بهره‌مند خواهید شد.

لبخند زدن مسری است

چه تعداد لبخند به عنوان یک قدرت برای عوض کردن روحیه در یک فضا توصیف شده است؟ اگرچه لبخند زدن مطمئناً یک احساس زیباست، اما حسی از حقیقت را به همراه دارد. لبخند زدن نه تنها قدرت بالابردن روحیه شما را دارد. بلکه می‌تواند حالات دیگران را نیز تغییر داده و اوضاع را شادتر کند.

بخشی از مغز شما که وظیفه کنترل بیان صورت لبخند را بر عهده دارد، یک منطقه پاسخ خودکار ناخودآگاه است. به این معنی که لبخند زدن می‌تواند کاملاً ناخودآگاه باشد.به خصوص وقتی که صحبت از عادت ما برای تقلید از لبخند شخص دیگر باشد. از نظر علمی ثابت شده است که لبخند “مسری” است.

لبخند زدن سیستم ایمنی شما را تقویت می‌کند

لبخند زدن می‌تواند سلامت کلی شما را تقویت کند. عمل لبخند زدن در واقع به سیستم ایمنی بدن انسان کمک می‌کند تا عملکرد مؤثرتری داشته باشد. تصور می‌شود که هنگام لبخند زدن، عملکرد ایمنی بدن به دلیل آرامش بیشتر به لطف آزاد شدن انتقال‌دهنده‌های عصبی خاص، بهبود می‌یابد.

بیشتر بخوانید:  4 راه برق انداختن کيف و کفش!

چرا علاوه بر اقدامات احتیاطی مانند شستن دست‌ها، با لبخند زدن سعی در جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا ندارید؟

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

, ,
نوشتهٔ پیشین
تغذیه مناسب هنگام آلودگی هوا
نوشتهٔ بعدی
شیرینی پنجره ای

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست