شیرینی پنجره ای

آشپزی

شیرینی پنحره ای جزء دسته شیرینی های بدون فر نیز می باشد و همینطور به شیرینی های رو گازی معروف هستند. تهیه این شیرینی کمی نکات و فوت و فن های کوچک دارد. با برکه فود همراه باشید تا با این نکات آشنا شوید.

مواد لازم شیرینی پنجره ای

نشاسته گل ۱/۲ پیمانه

گلاب ۲ ق غذا خوری

تخم مرغ ۳ عدد

شیر ۱ پیمانه

آرد ۱ پیمانه

زعفران دم کرده غلیظ ۲ ق غذا خوری

پودر قند برای تزئین به میزان لازم

روغن مایع برای سرخ کردن به میزان لازم

طرز تهیه شیرینی پنجره ای

مرحله اول

در یک کاسه گود نشاسته گل را بریزید و شیر را اضافه کنید و خوب هم بزنید زمان دهید تا کمی نشاسته خیس بخورد سپس گلاب و تخم مرغ را اضافه کنید و با همزن دستی یا برقی هم بزنید تا تخم مرغ ها کاملا مخلوط شوند در انتها زعفران دم کرده را نیز اضافه کنید و هم بزنید.حالا باید مایع شیرینی را به یکبار از یک صافی رد کنید .تا گلوله های آرد داخلش نماند و مایه یکدستی داشته باشیم.مایع آماده شده  نه زیاد سفت است که از قاشق بر نگردد و نه خیلی رقیق که در قاشق نماند. به این ترتیب مایع آماده شده شیرینی پنجره ای را داخل یخچال گذاشته و به مدت ۳۰ دقیقه زمان بدهید.

مرحله دوم

برای سرخ کردن شیرینی پنجره ای، ابتدا قالب شیرینی را باید در روغن فراوان قرار دهید تا حسابی داغ شود. سپس قالب را در مایع آماده شده شیرینی  ببرید تا نیمه قالب باید آغشته به مایع بشود .و سریع قالب را داخل روغن زده و قالب را در قابلمه روغن تکان دهید .تا شیرینی از قالب جدا شود.پس از سرخ کردن شیرینی های شما آماده است. شیرینی های نان پنجره ای به دلیل آن که روغن زیادی را به خود میگیرد.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه پلو مراکشی خوشمزه

سپس روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافه گرفته شود. بعد از اینکه شیرینی خنک شد، پودر قند را بر روی شیرینی ها الک کنید و نوش جان فرمائید.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
فواید لبخند زدن
نوشتهٔ بعدی
بنتو چیست؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست