چند کاربرد عجیب و متفاوت نوشابه در خانه‌داری

سبک زندگی

چند کاربرد عجیب و متفاوت نوشابه در خانه‌داری

نوشابه استفاده‌های فراوانی دارد، از رفع بوی بد لباس تا شست‌وشوی ظروف و پاک‌کردن زنگ‌زدگی فلزات. در ادامه این مقاله از برکه فود ، چند کاربرد عجیب نوشابه را بیان می‌کنیم؛ کاربردهایی که بسیاری از آنها را تا به‌ حال نشنیده‌اید. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

۱. شستن روشویی سرامیکی
شاید شستن روشویی دستشویی‌ها یک کار سخت و خسته کننده باشد. هیچ کس واقعا دوست ندارد، این کار را انجام دهد اما نوشابه‌های سیاه می‌توانند به کمک‌تان بیایند. فقط کافیست خروجی روشویی را ببندید و به اندازه کافی نوشابه سیاه را درون آن بریزید و با کمک یک قلم مو و یا فرچه روی سرامیک را بسابید و سپس یک ساعت صبر کنید تا نوشابه اثر خود را روی سطوح بگذارد. حال پس از یک ساعت سرامیک را آبکشی کنید. اکنون با درخشش خیره کننده سرامیک روبه‌رو خواهید شد.

۲. از بین برنده لکه‌های سخت
اگر شما قصد خرید پاک کننده‌های قوی و گران را ندارید، می‌توانید نوشابه سیاه خریداری کنید. شما می‌توانید به کمک نوشابه سیاه و برخی از شوینده‌های معمولی به جنگ لکه‌های سخت بروید. این محلول می‌تواند لکه‌های سخت روی لباس‌تان را نیز تا حدودی نابود کند. اسید کربنیک و اسید فسفریک موجود در نوشابه‌های سیاه گازدار، می‌تواند نقش یک لکه بر قوی را به خوبی بازی کند.

۳. تمیز کننده پنجره‌ها
ما می‌دانیم که نوشابه‌های سیاه قدرت خوبی برای تمیز کردن دارند. یکی از جاهایی که می توان برای تمیز کردن از نوشابه سیاه استفاده کرد، پنجره‌ها هستند. با وجود اسید ستریک در درون نوشابه‌ها، شما می‌توانید یک پنجره فوق‌العاده تمیز داشته باشید. البته اسید سیتریک به طور طبیعی درون مرکبات نیز یافت می‌شود.

بیشتر بخوانید:  تکنیک سرآشپزها برای رفع بوی گوشت از غذا

۴. فراری دهنده حشرات مزاحم
اسید موجود در نوشابه‌های سیاه می‌تواند حشرات مزاحم همچون مورچه و سوسک‌ها را فراری دهد. حشرات این چنینی از محیط اسیدی خوششان نمی‌آید. فقط کافی است، مقدار از نوشابه سیاه گازدار را درون لانه و یا محل عبور این حشرات اسپری کنید تا از شرشان راحت شوید. با استفاده از این روش شما بدون استفده از حشره‌کش‌های گاها خطرناک، از وجود چنین موجوداتی در محیط خانه خلاص می‌شوید. البته خاصیت اسیدی نوشابه‌ها، برای همیشه پایدار نیست. به محض خشک شدن آن‌ها بعد از مدتی، به احتمال فراوان با این حشرات، دوباره رو برو خواهید شد.

۵. خاصیت رنگ بری
شما می‌توانید از این نوشیدنی سیاه برای رنگ بری موهای تازه رنگ شده خود استفاده کنید. وقتی که موهای‌تان را رنگ می‌کنید، ممکن است با صحنه ناخوشایندی روبروی شوید و به آنچه که قبلا درباره آن فکر می‌کردید، دست نیابید. لازم نیست که حتما رنگ بر حرفه‌ای خریداری کنید. نوشابه سیاه می‌تواند رنگ روی موی شما را پاک کند. البته تا زمانی که از رنگ کردن موهای‌تان زمان زیادی نگذشته باشد.

۶. حذف آدامس از روی مو
شاید شما هم با صحنه چسبیدن آدامس به موهای‌تان روبه‌رو شده باشید و می‌دانید که به راحتی نمی‌توان از شر آدامس چسبیده شده روی موها، خلاص شد. شاید استفاده از موادی چون نفت و تینر حتی بنزین به کارتان بیاید و در پاره‌ای اوقات بریدن مو نیز راه چاره موثری است. اما استفاده از نوشابه سیاه نیز می‌تواند راه حل مناسبی باشد. فقط اجازه دهید که نوشابه با موهای‌تان چند دقیقه‌ای تماس داشته باشد تا بتواند اثرگذار واقع شود.

بیشتر بخوانید:  خانه کوچک را چگونه چیدمان کنیم؟

چند کاربرد عجیب و متفاوت نوشابه در خانه‌داری

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

۷. رهایی از درد حاصل از گزیدگی نیش حیوانات
اگر شما توسط زنبور عسل و یا عروس دریایی نیش خورده‌اید، لازم نیست به وحشت بیافتید. فقط کافی است، مقداری نوشابه سیاه را به محل نیش خوردگی بمالید تا درد حاصل از نیش خوردن خنثی شود. این اثر خنثی‌سازی به خاطر مواد شیمیایی است که در نوشابه‌های سیاه وجود دارد.

۸. شستشوی ظروف

اگر ظرف‌های غذا دارای لکه‌های زشت و رنگی شده‌اند، بهتر است، مقداری نوشابه روی لکه‌ها بمالید و چند دقیقه‌ای صبر کنید. مواد شیمیایی درون نوشابه‌ها می‌توانند لکه‌های روی ظروف را پاک کنند. شما با این کار می‌توانید درخشندگی ظروف را به آن‌ها برگردانید. فقط یادتان نرود، بعد از اینکه نوشابه‌ها تاثیر خود را گذاشتند، ظروف را به خوبی با آب بشویید تا اثری از نوشابه روی آن باقی نماند.

۹. نابود کننده زنگ آهن
اگر می‌خواهید از ناخالصی‌های موجود روی آچار و یا پیچ گوشتی آهنی خود رها شوید. کافی است، آنها را درون ظرفی حاوی نوشابه سیاه قرار دهید. بعد از مدتی خواهید دید که مواد شیمیایی درون نوشابه‌ها زنگ روی آهن را از بین خواهند برد و شما با پاک کردن وسایل فلزی آهنی می‌توانید به آن‌ها تازگی خاصی ببخشید، البته برس زدن نیز می‌تواند وسایل شما را براق‌تر کند. اسید فسفریک موجود در نوشابه‌ها می‌تواند، جرم و زنگ روی اشیاء فلزی را به خوبی پاک کند.

۱۰. آفت کش
در هندوستان برخی از کشاورزان از نوشابه سیاه به عنوان آفت کش استفاده می‌کنند، چرا که این ماده به مراتب از آفت کش‌ها خیلی ارزانتر است. مواد شیمیایی موجود در نوشابه‌ها می‌تواند آفات را تا حدودی از مزارع دور کند. البته شرکت‌های نوشابه‌سازی این موضوع را رد می‌کنند و می‌گویند:«هیچ ماده شیمیایی آفت کشی درون نوشابه‌های تولیدی‌شان وجود ندارد». البته این تکنیک و باور در کشاورزی مردم هندوستان رایج است.

بیشتر بخوانید:  کاشت هسته انبه

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
خوردنی های نفخ آور را بشناسید
نوشتهٔ بعدی
طرز تهیه کتلت مرغ روسی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست