چگونه با انتخاب روتختی مناسب دکوراسیون اتاق را زیباتر کنیم؟

سبک زندگی

چگونه با انتخاب روتختی مناسب دکوراسیون اتاق را زیباتر کنیم

اگر برای تخت خواب خود یک روتختی مناسب انتخاب نکنید، حتی در صورتی که اتاق شما گران‌ترین و لوکس ترین دکوراسیون را داشته باشد، باز هم زیبا و متناسب به نظر نخواهد رسید. نقش روتختی در زیبایی اتاق را نباید نادیده گرفت. در ادامه  این مقاله از برکه فود با چند نکته مهم درباره خرید روتختی آشنا می‌شویم.

  • به سایز تخت دقت کنید

از جمله مواردی که در انتخاب خود باید مد نظر بگیرید، سایز تخت شماست. محصولی را بخرید که اندازه آن متناسب با تخت خواب شما باشد. کوچک و یا بزرگ بودن روتختی می‌تواند دردسر ساز شود. برخی افراد تصور می‌کنند روتختی بسیار بزرگ کاربرد و جلوه بیش‌تری دارد و حتی ممکن است قسمت قابل توجهی از روتختی آن‌ها روی زمین قرار بگیرد. این موضوع نه تنها بر ظاهر اتاق شما تاثیر منفی می‌گذارد، بلکه در هنگام خواب و استراحت هم دچار مشکل می‌شوید. بهترین راه توجه به اندازه تخت و استفاده از سایز مناسب است.

  • زیبایی به تنهایی کافی نیست

البته به این نکته مهم هم توجه داشته باشید، اگر در هنگام خرید روتختی تنها ملاک شما زیبایی آن باشد و کیفیت را در نظر نگیرید، خیلی زود دچار مشکل می‌شوید. محصول انتخابی شما باید در عین زیبایی، کیفیت عالی هم داشته باشد. در غیر این صورت هزینه‌ای که برای خرید روتختی خود صرف کرده‌اید هدر می‌رود و خیلی زود باید به دنبال خرید یک روتختی جدید باشید.

 

  • هماهنگ‌ بودن رنگ روتختی با اتاق خواب

زمانی که وارد اتاق می‌شوید، باید هماهنگی بین تمام رنگ‌ها و دکور آن احساس کنید. بنابراین در انتخاب رنگ و طرح روتختی خود، تناسب آن با دکوراسیون اتاق را حتما در نظر بگیرید. به عنوان مثال، استفاده از رنگ‌های متضاد و چند رنگ متفاوت نمی‌تواند جلوه زیبایی به اتاق شما ببخشد. حتما هماهنگی را در انتخاب‌های خود رعایت کنید تا اتاق‌تان زیباتر به نظر برسد.

  • توجه به جنس پارچه
بیشتر بخوانید:  لوازم خانگی مخمل را اینطور تمیز کنید

جنس پارچه از دیگر موضوعات مهم است که باید در انتخاب‌های خود حتما آن را لحاظ کنید. برای این کار ابتدا باید با جنس‌های مختلف پارچه روتختی آشنا شوید.

جنس روتختی‌های مورن از ساتن میکرو، تنسل، ساتین، نخ ابریشم و دیگر پارچه‌های مرغوب و باکیفیت است که هر کدام از آن‌ها با توجه به سلیقه و نیاز شما می‌توانند یک انتخاب عالی محسوب می‌شوند.

ساتن میکرو علاوه بر داشتن درخشندگی و جذابیت، ُسر نمی‌خورد و انتخاب مناسبی برای خاص پسندان است.

ساتین با ساتن متفاوت است، این جنس رنگ‌های ملایم و متفاوتی دارد، پیوند تار و پود آن در واحد بافت کمتر بوده و از مواد ابریشم طبیعی بافته می‌شود.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
طرز تهیه کنتاکی رستورانی در منزل
نوشتهٔ بعدی
کیک گیلاس شکلاتی درجه یک در فر و قابلمه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست